Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 8 februari 2012

Fiskgratäng med ägg & räkor

4 pers  
Tid: 20 min + ca 20 min i ugn
Ugn: 200


500 g vit fisk
2msk smör
3/4 dl finhackad dill
salt o svartpeppar
2 tsk pressad citron


TÄCKE
1 liten purjolök
2 kokta ägg
 200 g skalade räkor


POTATISMOS


* Sätt ugnen på 200 grader
* lägg fisken i smord ugnsform. Klicka över smör och strö på dill. Salta o peppra.
Pressa över citron. Täck med ett bakplåtspapper. Stek fisken ca 12 min mitt i ugnen. HÖJ sedan till 225 grader.


* Skär purjon i fina bitar och förväll nån min i lättsaltat vatten.
*Skala och skiva äggen. Lägg purjon, äggen och räkorna ovanpå fisken. 
*Klicka potatismos runtom.


*gratinera i över delen av ugnen ca 5-10 min. Gratängen är färdig när moset fått färg.

Inga kommentarer: