Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 29 februari 2012

Vårtecken!

Numero 1 Jo när man hittar grannarna sittandes ute i solen, det är väl ett vårtecken om nått!

Titta nu gick det flytta till mitten!
Ibland blir jag smått galen på bloggen! Det går inte att ändra tecken, storlek på  bokstäverna eller om man vill ha det skrivet på sidan eller vars....

Men åter till det OTROLIGT fina vädret. Man vaknar till när solen börjar vara framme längre och börjar värma! 
Tog en långpromis med Kiba och Yuki i morse, ca 1 timme, OCH upptäckte att jag klätt mej på tok för mycket! Jag var dyblött i svett när jag kom hem. DÅ är det vår i luften!

Ska försöka få balkongen skottad så det går att sitta där, men först måste nog balkongtaket skottas. Annars blir det som att sitta i duschen!

Fniss....tog fel bild. På det här svävar ett mystiskt lysande tefat framför fågelmaten. Hade glömt blixten på! Iaf ska det bli härligt att kunna sitta ute och höra på fågelsången snart!
(Måst ta nå annat, än fota björken...vår, sommar höst och vinter...blää)

I helgen hade vi finfrämmen av barna, det är alltid trevligt, även om vi bara används som sovställe i bland! ;) 
Men jag upptäckte vad trångt det blev i köket när alla är hemma! Dom är int små längre! 

I helgen som kommer ska vi för första gången sen jag blev sjuk till stugan och sova över. Det ska bli roligt, hoppas att det blir bra väder! Längtar efter kaffe vid husväggen! Och lyssna på fågelsång och skotrar!

Måste oxå få med mej hem en blomkruka modell större, till blomman som int är omsatt!!!!! Tror jag måst lägga in en påminnelse "PLING" i mobilen....hur man nu gör....

Sitter här och funderar....det känns som jag har glömt nått idag, nått jag skulle göra eller...
JO...det blir två PLINGAR...måste hämta paketet från Panduro på ICA!!! Kanske kommer jag i håg nu när jag skrivit ner det...

Stickat ett par pulsvärmare heter det visst men jag säger handledsvärmare, av rest garnet som blev kvar av tofflorna.

Varma som sjutton blev dom! 
Måste ner på stan och köpa mer garn, det var roligt och det gick fort att sticka!

Nää nu behövs nässpray och näsduk!
Byebye!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,hoppas det blir fint i helgen så ni får njuta av solen:) Vilka fina handledsvärmare du har gjort.
Vi måste till garnaffären när vi träffas,är sugen på nytt garn.
Ha en trevlig helg.
Kram Anne

Carpe Diem. sa...

Visst blev dom! Japp mera garn!
Kram