Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 25 mars 2012

Sommartider hej, hej...

sommartider hej hej... ???
...öh??
...hm...
Ja iaf så är det sommartid NU! Fast det märks int. Och egentligen varför ska vi ha det?? För att folk längre ner i Sverige ska få nån timme ljusare under sommarn eller??? VI behöver ju int det. Läste nånstans att Ryssland ska visst slopa sommartiden. Dax vi gör det oxå, man får visst hjärtinfarkt av det!

Det kom ca 5-8 cm i natt, blöt eländig nysnö. Försöker trösta mej med det pappa alltid sa, att den nys snön äter upp den gamla.

Igår var det full rulle här!
Det införskaffades en bil till dotra, en röd VW modell nånting, jag och bilar!
Det var som Merscedelsen, stavas det så? Iaf den hade en beteckning NGT...Det brukar ju stå en massa efter bilnamnet ju, typ 405, Gi och blahablaha...
Men NGT??? Var dom osäkra på vad det var för Mercsa?? Eller slut på beteckningar?
Så det fick bli NGT, som jag fick lära mej i skolan betyder NÅGONTING =D
Fast det betyder säkert nått annat, typ nitroglycerintank......

Vi hann med en sväng på Solbacken oxå, köpte såjord och nå å så i! Tulpaner gula och lila. En massa hundgrejer och apoteksvaror. Det är roligt hämta ut medicin när man får det gratis!!!

jaha....just nu är jag sugen på....kaffe och att börja sticka på min mysse!

NU blir det kaffe, för nu kommer man och dotra hem!
Byebye!

1 kommentar:

Nim sa...

Hej du!

Har läst ikapp litegrann och ser att du är flitig som vanligt med handarbete, de där "lurviga" såg ju bara så härliga ut.

I går kväll kom jag på en sak till varför jag var däckad, det började storma helt utan förvarning. Allt på bron flög omkring och det dunsade och ven, trodde nästan att det var en poltergeist på besök :).

Kram på dig och hoppas att ögonen blir bättre.