Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 24 oktober 2012

Blää dag idag

Varför det?
JO jag har gått och fått en liten förkylning, som kommer och går. Nån som känner igen det symtomet??
Man blir aldrig riktigt sjuk, men man är int heller frisk....bläää

Och inatt har jag bara hostat, så jag har kommit dit nu, i förloppet, rethosta...
Tur att Mats är på kurs i Boden, annars har int han fått sova heller. Och han ska ju upp och jobba, jag kan ju slöa och drälla hela dan om jag vill...OCH int hundarna säger ifrån! För det gör dom!
INT får man sitta och vila och vara sjuk int....matte jag vill ha, matte lek med mej, matte jag vill ha tuggben, matte klia mej, matte du sitt på min plats! Upp och rör på dej matte, vi vill ut!

Och i morse, då var det halkigt då! Det såg ut som om det var upptorkat och fint, men se det var det inte! Men det märkte jag ju int förrän jag gått en bra bit...DÅ lekte jag väderkvarn! Hade tur som int dratta på aschlet, för jag tror int jag hade tagit mej upp, utan blivit dragen runt Isggränd, av två hundar...nä dom drar oftast åt olika håll, jag hade blivit liggande tills nån barhärtig granne kommit ut och skrattat...eller hjälpt mej upp, antagligen båda delarna.

Så idag ska jag försöka ta det lugnt...om jag får för hundarna...
För det känns som huvudet är fullt med bomull och hjärnan är på väg ner i ansiktet!

Vi hörs
Byebye!

1 kommentar:

japp sa...

Tack för dina fina ord om armbanden, det är såå himla kul å göra armband å när nån uppskattar dom t om.

Usch då.. inte kul om hjärnan hamnar där neröver.. vi får hoppas du piggnar på dej fort, här dras vi me förkylning än, min har kommit å gått, krille har haft sin i 5-6 v minst, men det är lite lugnare nu iaf..tur de.

Här har det kommit rejält me snö inatt, så nu är det heltäckande här i Pite me.. hoppas de hinner tina en gång till, är inte helt förberedd än, vill inte ha helt vinter än..=(

Krama fina voffsarna från mej, ha de så bra, dratta inte omkull där ute nu..kram på dej. Helén.