Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 1 oktober 2012

Oktober


Jaha, då var det oktober då och snart ska vi ställa om till vintertid, typ om 28 dar. På min kakender vid datorn står det klart och tydligt: SOMMARTID SLUTAR!

Sommar? Ja det har väl varit det trots regn och rusk.

I helgen var vi i stugan och ställde in trädgårdsmöblerna...eller ställde TILLBAKS möblerna från där vi tog dom i våras. Och av nån konstig anledning har det alltid hunnit bli fullt där?!
Tunnorna med vatten tömdes, utom den stora baki garaget, det vattnet ska Mats hinna tvätta bilen med...tror han...

Plockade in 5 knippen broccoli som överlevt, men FY...dom var fulla med larver, så dom fick bli sopor!
Och int hann jag plocka in björnbären int! Dom hade hunnit frysa. Till ästa år ska vi testa att sätta en "växthus" runt om, ifall det blir några bär.

Var iaf till grannen, tvärs över stor diket. På vintern kan man ta sej dit på skoterleden....det är bara ca 2-300 meter bort!=D
Men ganska kul att gå dit tvärs över liksom.
Blev plockat nästan en hink Aronia, it riktigt mogna, men till sylt går det bra.
Blev bjudna på kaffe och fika i deras lilla hus på gården, jätte fin stuga! Vill oxå ha en sån, men vars??? Och skulle vi hinna sitta där överhuvudtaget? Vi är ju i stugan mest på sommaren och den tid vi är där vår och höst, ja skulle vi verkligen behöva ha en liten stuga/lusthus för det? Vi sitter ju mest bak i garaget i solen! Så det får bli kaffe hos grannarna ;) Tack för bär och fika OM du skulle råka titta in här!

Sen så hann jag ju faktiskt peta ner några lökar, tulpan, krokus och pärlhyacinter....där jag tror att jag minns vars dom är....

Igår ja den dan regnade som bort.

Idag ja...tvätt och bärrensning. 
Imorrn ja då blir det KERAMIKMÅLNING!!!!

Hörs då!
Bye bye!

2 kommentarer:

majbritt på molnet sa...

Hej där, du tycks oxå kommit i i vardagsvanorna, men hur i hela friden kan du byta bort oss, en tisdag är ALLTID inbokad ;) Kram och ha en bra målardag!

Pockethexan sa...

Tack för hälsn. hos mig o du kan kanske förstå att det kan "bli lite för mycket" fast man mår toppen (klarar av att gå) o så nästa dag kom jag inte ur sängen. Vilken tur att sängen har hjul under sig för då kunde maken gå in på mässan o hälsa de författare jag skulle ha träffad de sista dagarna att jag inte klarade av att komma. O så med mig kvar i sängen lämnade vi Götet o åkte hem till Sthlm...med några stopp i mellan (o bäddade upp o bäddade som jag brukar åka i husbilen liggandes med täcken som ryggstöd.

Kramis från en som tycker synd om dig som blev utan både björnbär o broccoli tvåsaker som jag nu lever gott på i min LCHF-diet...o betalar dyrt för.

PS:Vad tycker du om min boktävling, något för dig el. någon du känner?DS