Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 16 oktober 2012

Snörusk!

Jo nu kom he!
Vintern, kanske...
Vi var 8 tappra motionärer på promenadgruppen, en del var ute 1 timme och vi andra en stund. Resten...ja dom var nog gjorda av socker!

Men det är ett sju jäkla väder just nu, regn, blåst och snö! Jag är glad att Mats satte på vinterdäcken igår kväll, för där han är i Boliden, kan det nog vara snö på vägarna.

Helgen har gått åt till flytt, hjälpt Robert att flytta till sin nya lägenhet.
Och vi hade tur med vädret, det regnade int så mycket.
Han har fått tag på en jättefin 2:a, som är nyrenoverad.

På måndag var det faktiskt ganska bra väder, så då petade jag ner dom där eländiga lökarna, så nu får vi hoppas att dom int flyter upp och bort till grannen.
För nu regnar det OCH snöar, ibland lapphanskar!

ja....det syns litegrann att det faktiskt snöar

hehe....alltså att inte vattenskålen inne ska duga, utan man ska stå ute i snålblåst och regn/snö och dricka ur min lövkorg! Och nu är den full i vatten!

Urblötta hundar, ja det fastnade bara en på bilden, för Kiba står redan vid dörren och vill in!

...och det fortsätter att snöa, verkar det som...
Men det blir nog inget som ligger kvar, än...

Tror jag måst ta mej en värmande tekopp, jag blev faktiskt blött, trots ett jäkligt bra regnställ, när jag var ut med hundarna. Men det blåste som rakt igenom...

Skulle nog oxå behöva en värktablett, men efter det dom tog upp i Malou i morse, så vet man ju int om man vågar! Att det var så farligt att ta alvedon och ipren, DET har aldrig riktigt kommit fram när man varit hos läkarna! Jag blev riktigt orolig. Ska ju egentligen ta 1 alvedon +1 ipren, tre gånger per dag. Och sist jag frågade doktorn om man kunde ta så mycket fick jag till svar, att det finns dom som tar den dosen livet ut...
Så...hur länge levde dom????

Nu tar jag ju int den mängd som jag ska, utan när det behövs, men... 1tab. morgon och 1tab kväll är kanske för mycket iaf...

ja...
en tekopp ska jag väl få ta ;)

Byebye!


Inga kommentarer: