Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 25 februari 2008

Hundklippning och skidstaffet

Hallå!
Hittade bara en gammal bild på Kiba, men den får duga tillsvidare.
Det har varit hundbestyr i helgen, först tvättning.......där vi gjorde fel när vi skulle blanda ut både schampot och balsamet......När jag köpte produkterna sa försäljerskan att dom skulle blandas 1 på 10, så vi gjorde så....när jag kom ner och hittade broschyren som jag fick med så står det 1 på 16!!! Eller om det stod 1 på 24!! Men det var ju inget att göra åt då, men jag måste komma ihåg det till nästa gång. Sen så blev det klippning i går. Kan int förstå att hennes hår växer så fort, som ogräs!! Det blev klipp till en hel hund, på golvet, på oss och över allt! Men hon blev riktigt fin, igen! =D Nu får vi bara hoppas att alla löss har försvunnit, ska ge henne en dos till nästa fredag, sen får det banne mej vara klart!


Det har varit en del skidor i helgen oxå, längd, både damer och herrar. Det gick väl så där för damerna, Anna Hansson blev bästa svenska på en 5:de plats, Anders Södergren blev visst trea.......hade liite svårt att hålla mej vaken. DET händer ju så lite i herrarnas lopp! Igår var det staffeter och det blev inga pallplatser.
Var till min värninna på kvällen, skulle försöka installera det där i Outlook. Men Mats gav upp, det ville sej inte. Men han fick det trådlösa att funka. Ska dit på onsdag på kaffe, hoppas jag ;-D, då ska hon få lite länkar att kolla.
Men måste ju berätta vad som hände i morse! TokKiba, hon är ju den mest matsnåla jag sett! Hon rev iaf ut min tekopp. Det var te över hela bordet, golvet och allt som låg på bordet blev genom blött! Jag brände mej inte (konstigt!?) men hon fick te över ena bakbenet, så det blev direkt under kallvatten kran! Men jag tror inte hon hann bränna sej, dels har hon ju päls och hon var jädrans snabb undan! Mina smörgåsar såg vääääldigt ledsna ut så dom åkte i komposten. När jag fixat nytt fika, var Kiba väldigt noga med att inte vara i soffan ocj tigga utan höll sej på golvet!
Oj vad mycke det blev! Nu ska jag gå och ta reda på tvätten, äta lunch och ut på promenad, med den matsnåla Kiba!
Ha en bra dag i det blåsiga "vårvintervädret" (minst en o halv månad för tidigt)

Inga kommentarer: