Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 12 maj 2009

Det gör ont när knoppar brister...


.....eller är det huvudknoppen som gör ont så att den nästan brister?! Har haft förkylningshuvudvärk nu ett par dar...OCH inge Ipren, alvedon eller nå annat hjälper!
Men man måste ju ändå njuta av syrénen, som snart brister ut i full skrud.
Sen så är dom ju int så tokiga dom här heller.......vilken av narcisserna det är har jag int det blekaste om...........den är gul och det kommer mera!

Nu skulle jag liksom lägga in fler bilder, men det ville int bloggen! Eller är det datorn som spökar! Ska försöka igen....
JAHA! Nu hamnade den ju längst upp.......hm, ja   ja.....

Då lägg vi int in nå fler då!
BLÄÄ!

Måste bero på att jag är totalt helslut i kropp och hjärna, jag har säkert gjort nått fel. Ska int skylla på nånting annat.  Har varit på keramikmålning idag.....4 timmars intensiv konsentration, med en pensel i ena handen och 400:- i den andra! Klar man blir tom i bollen! Och börsen! Mycke energi gick åt till att int tappa keramiken i golvet, int måla ner sej själv till oigenkänlighet, sätta fel färg på fel ställe OCH kunna lyssna till vad folk sa runt om en, man är ju obotligt nyfiken! Men det mesta handlade om "NEJ jag målade utanför!" , "Ska det verkligen se ut SÅ här???" och "VARFÖR blir det aldrig SOM jag vill?!" plus en massa väl valda ord, STARKA ord!

Så nu ska jag slöa hela kvällen framför tv:n, som om jag int gjorde det varje kväll :-q.....och NEJ jag har int tänkt se kvalet till melodifestivalen! Ska se Äntligen hemma och sen The Mentalist, så det så! Sen ska jag sooooooooova....

Så ha en trevlig kväll!
Natti natti

2 kommentarer:

Pockethexan sa...

Hej Hexan här! Har varit lite extra dålig ett tag nu så jag har både varit dålig på att göra inlägg och verklig dålig på att kommentera inne på alla fina och läsvärlda bloggar. Ska nu uppdatera mig hos alla mina "vänner". Återkommer är inte riktigt så stark ännu efter en veckas rejäl illamående av för mycket smärtlindrande mediciner, men som sagt känner att jag är på G.
Har gjort två nya inlägg, ett lite för argt kanske om sjukhusmaten. Har ju blivit rejät utsatt av den varan i 15 års tid nu minst 3-4 gånger årligen, milt sagt så kanske man kan säga att varje gång så blir de en riktig bantningskur, en ofrivillig sådan visserligen, men man ska ju se allt det possitiva i livet, så jag väljer att se viktiminskningen som något bra(ler) Nej, skämt o sido, fördjäkligt är det, men ska inte plåga dig med det nu!
Ha det så bra som det bara går!
Kramis ifrån Hexan!
PS: Lovar att kommentera och disskutera när jag mår lite bättre, skriver en rad för jag vill inte bli bortglömd(ler)

japp sa...

Heeij.. fina knoppar du visar..
Japp, både skönt å praktiskt me kort frilla.. blir skoj å se hur det ljusa håret blir, har ju testat kort å mörkt.. spännande.
Ha de så bra..kram på dej..
förresten, din syrra med papillonerna.. på utställningen...tror jag såg henne, hon pratade med en kompis åt mej, som har Tibbar.. tror de var hon.. Kram på dej. .Helén.