Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 29 maj 2009

En otroligt trevlig dag!






























Eller...."Det är blåsdag idag: sa Nalle Puh" Fasen vad det blåste!
Vi hade avslutning i hantverksgruppen och vi hade beslutat att vi skulle fara till "Lilla Hjärtat" som ligger i Bodan, mellan Ske-å och Ske-å flygplats. Hade beställt för tio personer.............men vi blev bara FYRA!!! Ibland, ibland tror jag att jag ska bli tokig....are!! DET FINNS TELEFON!!!!!!!!!

Men iaf hade vi trevligt OCH dom hade fantastiskt god mat! Vi åt Lilla hjärtats special, grillad smörgås med en massa kollijoks i. Sen hade dom BARA hembakat go´fika!!! MMMMMMMMMMMMMMMMMMM mumma!! Dit måste jag lura gubben i sommar, det är ju int så långt från stugan. 

Det fanns loppis i ladan bredvid, liten presentbutik i cafeet...........hehehehe......OCH det ville ju som sagt följa med en del hem, hm.... en liten träskylt, formad till ett hjärta med texten "Carpe Diem" ,  teburk, en liten godisbakelse i keramik som jag ska ha socker i hade jag tänkt.

TROLIGEN kommmer jag att hamna där fler gånger.  Och då hoppas jag det är väder att sitta ute och fika. 

Dom har lite djur där oxå, så det första som möte oss var en skock får! Alla stängsel hade blåst bort. Så får och kaniner sprang kort och tvärs. Det finns även påfåglar och andra hönsfåglar som får springa fritt. 

Ja....det var väl det. Har fler bilder.......men jag måste hitta ett bra sätt att lägga in dom här, för lägger jag in flera åtgången hamnar dom PÅ VARANN! Och går int att flytta på! Lite irriterande......

nää nu värker ryggen, bäst att sluta.....

Ha en trevlig helg OCH njut av värmen, OM vi nu får så varmt som dom lovat......
Byebye

2 kommentarer:

Nim sa...

Åhhhh...jag skulle också ha velat vara med. Typiskt att de som inte ska komma inte hör av sig.

Värmen har kommit, lite vindar men det är bara skönt i dag. Sitter faktiskt ute på bron i skuggan och skriver nu...härligt.

Har skött om jordgubbslandet, nätat in och flyttat bebisar, sedan är det nog bäst att ta itu med innejobb.

Ha en skön helg.

maj

japp sa...

Heeij tjejen.. tack, så goo du e.
Jag e supernöjd me bakgrunden nu.. men säkert hittar jag väl nån som jag vill testa nångång sen.. de finns ju så himla fina bakgrunder åså.

Joo, precis, man vill ju inte åka å köpa jord åsså har man spritt ut all jord runt vägen hem.. hmmm.. de var ju kanske INTE tanken.
Ååååh, nävor.. de ÄLSKAR jag.. jag e mycket för flocknävan, men de finns ju så himla många olika nävor, de som luktar lite citron, mmmm.. endel tycker ju de luktar kattpiss.. men de tycker inte jag.. men jag e ju udda..hehehehe.

Duu, så himla mysig de stället verkar vara.. såna vill man besöka många gånger om.. jag gillar ju den ni har i Skeå... hmm.. lilla Marie, tror jag den heter.. gammalt fik, mysigt å himla gott fika, dit åker vi alltid då vi är i Skeå.

nepp, bäst å ta igen de jag missat under mina dagar utan å vara på bloggen..kram på dej.. Helén.