Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 22 maj 2009

Trädgårdsarbete och paltkoma..

jo......paltkoma..... Vi har gjort palt, köpte ett norskt mjöl som bara är att blanda med vatten och....rulla. Raspeballe heter mjölet och vi gjorde 10 stycken...hm baller. Lätt som en plätt alltså och goda blev dom oxå. Men nog om det.

Först så kanske man ska berätta om den OTROLIGT trevliga Pite-resan! Vi har nog varit till Piteå i ja, 21 år tror jag, varje vår, bara jag och syrran. Och under den tiden har vi bara kunnat sitta ute och fika utanför Ekbergs EN gång tidigare, men nu var det fint väder igen! Men ska det gå så många år emellan!? Vi hade toppen väder, fikade TVÅ gånger och åt pizza! Och hittade en massa kläder förståss, det är ing alltid man har sån tur att man hittar nått. Sen besökte vi Dollar Store och köpte grejor för 10 kr och 20 kr! =D
När klockan närmade sej tre tiden, åkte vi hemmåt.........och då började det regna! Hade pratat med sonen under dan och han sa at det regnade och åskade, men jag trodde int riktigt på det. Men det regnade så vi trodde et tag att vi skulle måsta stanna!

Sen blev det ett stopp i Byske för att inköpa sommarplantor, som alltid. Och där träffade vi ett par Pitebor som varit i Staan och Rylinge! Dom hade fått eskort av en paraplyförsedd handlare, för det hade regnat som sjutton, sa dom. Så vi sa at dom hade varit på fel plats! Var något mätt och trött när jag kom hem!

Och nu är vi i stugan, har tagit hand om min skogsrabatt, rensat och "blåst" grusgången. Kört trädgårdslandet, trimmat pilarna och rensat ogräs.
Igår kväll fick vi främmen av sonen och hans nya tjej, på motorcykel! Kallt var det, men nä int frös dom int. Men en heldel varmt kaffe gick åt! ;-D

Har som sagt varit utan datot nåra dagar så jag har int varit in och läst hos nån av alla som brukar titta in, eller skrivit komentarer, jag ska försöka jobba ikapp...... sitter just nu vid gammdatorn i stugan och åker som vanligt in och ut ur nätet, som en annan fisk! Den nya datorn.........hehehe....ja jag har iaf fått lägga mahjong på den. Men jag har den inte i mina ägor...än....men i sommar!

Nää nu får det räcka, bäst skicka iväg det här medan jag är uppkopplad!

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: