Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 10 maj 2009

Söndag....

.....en förkyld, söndag...blää..Trodde jag skulle klara mej undan, men icke! Nyser och snyter...ut hjärnan känns det som. Ja, det kan ju int vara så mycke där int, så det tar väl slut snart! Men värst är den här eländiga torrhostan!!! Ska ge sonen utegångsförbud, för det är han som har smittat mej!

Har iaf varit på Vårmässan idag. Men......jag tycker int det var så mycke där int som det brukar. Fast nu är det ju år och dar sen vi var dit sist, så mycke kan ju ha ändrats menar jag. Träffade lite folk som man int träffat på länge. Det är nästan därför man går på Vårmässan och dylika tillställningar. Skrev bla på en lista för att rädda barnavd här på lassa. VIKTIGT!
Men alla dessa envisa försäljare!!!! Som sliter i en, det är som på Kreta....när man skulle hitta nånstans att äta!! Och det hjälper ju banne mej int att säga att man int är intresserad! Så vi halvsprang genom hallarna! Men jag hann snacka med en tjej som säljer scrapbooking material iaf. Hon bor alldeles här i närheten, så jag ska dit och storhandla nån dag.

Fick iaf med mej hem lite små saker, två sjalar, 1 Super10, en påse anisgrisar från Luleå?!, en góost OCH en massa broschyrer! Och nästan allt inhandlades utanför hallarna. Var även och tittade på husbilar, men dom kostar ju en massa pengar.......vi har ju husvagn.

For en sväng till stugan i går och krattade klart, och tur det som det har regnat idag! Eller rättare sagt skurat och int lite heller! Måste ha varit lite åska inblandat. Och mellan skurarna var det varmt som sjutton.

Ska beställa ny bäddsoffa till stugan, en Slöman, bra namn! Våran gamla håller på vara hopplös att sitta i, har man int värk före så får man! Hoppa bara vi får den innan sommarn är slut.

Imorrn ja......är det meningen att jag ska på scrapbooking, men jag mår int så braaaa, så vi får se hur jag gör. Ska ju och måla keramik på tisdag. Det har en förmåga att klumpa ihop sej med grejer....hur i hela världen ska jag få tid att klippa och färga håret! Syrran och jag planerar ju våran årliga Pite-resa oxå, men jag måste ju ha nån som kan vara hemma med Kiba, åtminstone en del av dan. Sen ska det planeras avslutning i hantverksgruppen........och få EN dag som passar alla, verkar vara hopplöst som vanligt! det bestämdes att vi skulle fara till Bodan, som ligger mellan Skellefteå och flygplatsen ungf. Det finns ett litet fik där, gårdsfik.

Men i morrn är en annan dag, och då kan solen lysa och alla bekymmer vara som bortblåsta.

Ha en bra dag!
kramelikram

Inga kommentarer: