Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 3 maj 2009

Syns dom

.....dom fyra tranorna?! =D  JA int mycke iaf, men det är tranor, som hela tiden försöker smita!
Det gick int att komma så mycke närmare.
Men vilket fantasktiskt väder vi har haft i helgen! Jag har njutit.......OCH jobbat.

Valborgs var lugn, inga smällare eller krutrök! Vi eldade en liten brasa och grillade var sin "vahetere"........fniss, låter int lite patetiskt!!! Men ingen av oss är nå riktiga korvgrillare. Hade det varit kvällsvarmt hade vi nog stannat ute längre och njutit av att det var myggfritt.

Sen kom värmen! +19 i skuggan och jag ser nu mer ut som en kokt kräfta i ansiktet! Vi har iaf hunnit kratta nästan hela tomten i stugan, beskurit syrenerna som brutits sönder i vinter. Vi började med att kratta runt jordgubbslandet och tyckte att det fick räcka........men det slutade alltså med att vi tog nästan allt! Var ute hela 1maj, somnade t o m på broaltan!

Nu har vi börjat här hemma oxå, rensat ur rabatten på baksidan så alla lökar kommer fram. Skurat altan och tagit fram trädgårdsmöblerna........och MC:n är hämtad! =D Mats är just nu ute och åker, med den förevändningen att "han måste ju ha kört innan han kör ner till Umeå i kväll eller morrn bitti" eller " jag vet ju int om jag kommer i skinnstället" =D

Igår kväll var vi faktiskt ut och firade, lite försent men bättre sent än aldrig heter det ju. Vi var på Kriti och åt middag, firade 25 årigbröllopsdag förra månaden. Och vi var ut alldeles själva! Ja det var fler i restaurangen, men vi hade inga ungdomar med oss. Åt grekiskbiff med grekisksallad, GOTT, och en cappuccino efteråt....sen tog vi en promenad i stan......Mats är ju nästan aldrig här, så jag fick vara guide! "och här i det här huset är nu mer.....osv"

Näpp nu ska jag vila min värkande kropp, den är varken van vid värme eller trädgårdsjobb! Men tänk vad roligt det är att kratta och se att gräset kommer upp, nästan på direkten.........sen, ja sen växer det på tok för fort! Men det är en annan femma!
Ha en solig och varm dag!

Inga kommentarer: