Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 6 maj 2009

Och regnet det bara...

...öser ner.....men förhoppningsvis försvinner dom kvarvarande snöhögarna! Vi har kvarters städning den 19/5 och då vill man int skotta snö!
Jag upptäckte att pilen håller på att slå ut! Ja rönnen är på väg oxå, man blir glad, fast det regnar som spön i backen. Det behövs regnet, för att det ska grönska och tjälen ska gå ur jorden.

De är klart, värk får man ju stå ut med såna här dar...men då ser man det här.....
.......och blir glad! Fulla blombänken med lökar och nån av dom ska väl vara narcisserna!

Resten av dagen ska ägnas åt bokläsning tror jag......har avverkat reprisen av Stargate SG1....hehehhehe
Har börjat med en ny bok som heter "Broder Odd" av Dean Koontz. Det är en serie som består av tre böcker som hör i hop. En trilogi. Första boken heter "Odd Thomas", andra "Bara Odd". Handlar om en ung kille som har förmågan att se döda människor, en del söker upp honom för att få hjälp att skipa rättvisa, en del tycks bara gilla hans sällskap..........som hans ständige följeslagare The King-Elvis! Och Elvis är det enda spöke som jag vet om som byter kläder efter vilken sinnesstämning han är i!  Odd hjälper polisen med många konstiga mord och tillslut orkar han inte mer, och går bokstavligen i kloster och det är det den sista boken handlar om. Och givetvis har onskan även letat sej dit. Koontz är liite omständig när han skriver, men han skriver vansinnigt spännande, blandning mellan thriller och sci-fi. Han är en av mina favotit författare.

Så nu ska jag fixa lite kaffe och krypa upp i fotöljen och bara njuta av regnet och spänningen!
Vi hörs!

2 kommentarer:

Emma sa...

testing, testing, one-two-three :P

japp sa...

heeij.. huvva för regn, usch. De vill vi inte ha nu. Nu vill jag me ha klart ute innan midsommar.
Önskar vi börjar me solaltanen fort, så man får nåt kul å se fram emot.

Frillan håller ja me om.. den superkorta fast mörkt.. så blir de nog. guu, vad jag längtar tills jag får de gjort.. ser för eländigt ut nu, ogräs å mossa på skallen..igenvuxen..hehe.

Önskar dej en härlig Fredag, kram på dej. Helén.