Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 26 augusti 2010

Gnällinlägg 2 !

Japp!

Det kom ca 30 mm igår och bara tanken på om det skulle ha kommit i snö.....blötsnö...

Känns som det är dax att börja tänka på hemflytt INNAN man får gälar!
AH...man kanske blir sjöjungfru!!

Vet att det har kommit betydligt mer i andra länder...typ södra Sverige... ;) Nä jag menar i öststaterna bla. Men jag tänker klaga ändå, för deras och min skull!

Det är mycket fel på jordens termostat!!!! När det blir såna där översvämningar. Mycket fel!

Men vem ska man klaga hos?? Moder jord gör nog vad hon kan för att vi ska ha nånstans att bo!
Det är nog upp till oss, att ta tag i våran situation. VI måste börja TÄNKA! Även om int alla gör det.
Hörde en otroligt dum kommentar på tv...."Men vad ska lilla Sverige kunna göra?" Av den anledningen sopsorterade, använde miljövänliga lampor, osv...inte människan!
Men nånstans måste det börja och det är hos den enskilda människan, som måste ta sitt ansvar!

Vad har det nu med att det regnar här.....säkert inget, det brukar regna här...men inte så MYCKET NU! På våren, en period på sommaren, sen kommer höstregnen i sep-okt. Nu blev det väldans torrt på vår och sommar, ser det på plantorna, dom är små.
Men vem vet...vi kanske får en lååååååååång höst med blomning i november...det händer ju ibland.

Nu ska jag sluta klaga....för idag. =D

Bye bye

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Visst e det härligt att få "gnälla" av sig och om det är nån tröst så har det regnat massor i södra sverige också men inte så mycket på ostkusten där jag bor...så jag kan inte gnälla över regnet men värmen och torkan (bor vid Dk)
/Annette