Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 23 augusti 2010

Tillbaka till verkligheten...

....MÅNDAG...
Och inga foton.... bara strunt prat. Men det är på gång en bärbar! Den är beställd!!! =D

Måndag ja, och otroligt TRÖTT!! Har hostat i natt. NU har den kommit, första höstförkylningen...och man har aldrig mått så dåligt som nu. Aldrig har rethostan varit så irriterande, i hållande och jobbig...iaf int sen förra gången! ;)

Minnet är selektivt! Man minns bara det som man vill.

Just nu vill jag bara minnas varma sommardagar och int höstrusk! Visst är det NÅN fin dag kvar, innan snön kommer!? Eller...blir det 3 månader mörkt, blött och snuvigt innan vi får sätta upp adventsgrejerna?

Har iaf gjort tvärt om idag...nä jag har int tagit fram adventsgrejerna! Nä jag har torkat fönster och satt upp vintergardinerna i stugan. Det brukar jag int göra förrän i okt nångång. Men så tänkte jag, att det måst ju vara lättare att göra det nu INNAN alla pelargoner är på plats inne...så nu är det torkat. Nu ska bara blommorna tas in....dom är bara så STORA!! Växer som galningar under sommarn. Och jag näns int kasta dom, för att köpa nya till våren för 110kr/4st...det brukar ändå bli lite nya färger på pelargonerna...jag menar jag köper nog lite nytt ändå. JA....skitsamma...

Ska väl hinna plocka in lite krusbär innan jag flyttar hem. Alltid gott att ha till sylt.

oops...solen lyser...vi låtsas int om det...

Foton ja, jag har ju ingen kamera i veckan, så det skulle ju int ha blivit nåra nya fotoinlägg iaf! Den ha åkt med Mats till Umeå och ska vara med på invigningen av Botniabanan! Mats har ju jobbat med banan nu i snart 5 år, och på torsdag skulle dom få vara med på en åktur. Om det var nåra fruar inbjudna??? Vi som har stått för marktjänsten??? NIX!! Jag får se kort hoppas jag.
Sen får vi banne mej se till att NOrrbotniabanan kommer igång! Att sluta i Umeå är ju som ett dåligt skämt. Sverige fortsätter ju långt norr om Umeå!!

Nää nu ska jag vila...så jag orkar se tv i kväll...fniss
Ha en bra dag!

1 kommentar:

Pockethexan sa...

Låter härligt att du kan planera i så god tid att det blir mindre arbete i okt.

Å visst är det trist när det ska göras något kul för de som har arbetat att det bara gäller den ena parten o inte som du säger den som har skött markservicen så att han klarade att göra sitt arb. Det är ingen som har tänkt till i några månader i förväg utan bara en som gjorde något i sista minuten (säkert en man..)

Men det kändes skönt att få säga ifrån ordentligt när man tycker att något är fel så som jag gjorde, kul att maken mindes det så att jag fick skriva om det!

Kramis!
<;D