Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 2 augusti 2010

Godagens!

Mina Tigerliljor, visst är dom fina? Den röda heter "Orange art", fast jag undrar jag...nu blir jag tveksam, den heter så i nya katalogen men där är den orange, det är ju int min! Jag måste kolla upp det här! Den ljusa heter iaf "Capuchino" och bakom den kommer en rosa variant, "Dot Com"

Det var inte meningen att dom skulle hamna så där inpå varann! Men alla lökar var i en påse, så det var lite av en chansning vars dom skulle hamna.

Idag har vi varit och hämtat nya tvättmaskinen! JIPPI!! OCH provtvättat...den är så tyst att jag var dit och kollade flera gånger om den verkligen funkande! Man skulle inte tvätta nån tvätt första gången, så nästa gång får man väl se om den tvättar renare!

Igår hälsade vi på min bror, som har stugan en bit här ifrån. OCH givetvis glömde jag ta receptet på den supergoda pajen som min svägerska bjöd på!!! Hon sa att vi var försökspersoner för hon hade aldrig gjort den förut! =D
Måste ha receptet!

Varmt som sjutton var det och blåste, så jag har bränt mej.... klantarsel! Röd som en pion på bröstet.

Ja...måste ju berätta att jag hade en objuden gäst i sängen igår kväll. En "Lennart"...kände att det kröp nått men fick inte fast det, men tillslut när det kröp upp på mitt pionröda bröst..DÅ såg jag, en spindel! Den hade troligen följt med i pyamasen. Jo vi har många "Lennartar" här, och tur är väl att man inte är rädd!

Nu ska jag gå och se repriser...friidrott har ju tagit slut! Fast vi fick ju ett silver tillslut. Hon var duktig Emma Green, 2.01 !

Så nu repriser....
Ha det!

Inga kommentarer: