Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 24 augusti 2011

Blandad kompott

Först börjar vi med plantan som jag fick av Mats faster "DEN här måste du bara HA" Ingenstans har jag funnit vad den heter...så i min "Blombibel !
Det är en Rudbeckia, Gullboll, förgammalt kallades den oxå Bondros.

Och nu till det viktiga!
På lördagen, förra alltså, så blev det resa till Piteå och loppis i Badhusparken. Och genast bestämde vi oss för att NÄSTA år ska vi åka dit både tidigare och i början av sommaren! För det fanns inte så mycket att fynda.
Fikabröd i massor, som inhandlades till senare på dan.... hittade även pannlappar som var sydda som en vante, inköptes, och ett halsband i glas. Jo en burk från Tupperware ;) kan va bra att ha!

Sen blev det ICA och inhandling av GULDKAFFE! Tycker apsolut att ICA här i schtaan oxå ska sälja det!
Sen blev det besök hos Robert och Linda-Marie!
Där vi fikade upp en del av fikabrödet!
Dom har fått en riktigt trevlig lägenhet!
Lika som bär??? Ljusa och blåögda är vi båda två, dottra och jag....näää.
God mat fick vi och proppmätta blev vi!

Alltså jag la in en bild på far o son, men den försvann visst!?

Iaf så var det trevligt och dom har inte gjort det här för sista gången om dom tror det!!

Övrigt i veckan, så har Emma varit här nåra dagar och hjälpt mej , hållit mej sällskap. Vi har klippt Yuki, det spektaklet, Står aldrig still, så varning för trollklippning! Ja hon går int att få på bild heller!

Sen fick vi för oss att baka bullar! GODA bullar!! Mumma!
Har nog inte bakat sen i julas tror jag! Och deffenitivt inte i stugan. Det finns apselut INGA arbetsytor att tala om! Det är att bära, flytta, bära igen, och flytta vidare.....men det blev bullar!! Robert ringde just när vi höll på och hans kommentar säger allt: Går det?! SÅ trångt är det!

Men nu är man själv igen. Emma åkte med Mats till stan i morse. För att hinna träffa kompisar innan hon åker till Umeå igen. Som tur är kommer Mats hem på afton.

Börjat ta in pelargonerna, två iaf, den som såg i mest behov av ny jord och kruka....Kruka ja, jag fyndade ju på loppis i Ånäset 4 gamla krukor....dom är bara tre nu! DJÄ...ar!
Jag slog i hop krukorna när jag skulle bära in dom och en av dom gick i tusen bitar! SUCK!
Men jag får väl skylla mej själv som jämnt ska bära allt på en gång! Varför gå två gånger när man kan gå en?!
Sen har jag planterat Revsuga i stenpartiet. Den satt samplanterad med annat i sommar.

Nää nu ska jag fortsätta hosta och hosta....bättre bli förkyld nu än sen....=D

Kaffe!
Byebye!

Inga kommentarer: