Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 9 augusti 2011

Tisdag...

... och börjar faktiskt längta hem till stan....men bara lite.

Tror det beror på vädret. Har med regnet och blåsten, fått en höstkänsla. Fast jag vet att det säkert kommer många fina dagar. Ja, hemflytt blir det iaf inte än.

I helgen har vi haft flyt....hehehe...har inte behövt laga middag en gång! Först var vi bjudna till min bror i hans stuga, grillat. Trevligt träffa alla, hm jag har bara två syskon, men än då, ALLA syskon samtidigt och prata strunt. Synd bara att Yuki fick nojan i bilen och började skälla som ett tok. Hon gillar verkligen inte bilen. Så vi for efter kaffet.
Söndag då var det till svärfars stuga. Mat för flera tror jag! Gott! Och regnet gjorde ett uppehåll, solen kom fram ett tag. Och Yuki fick ett dop i träsket, den tokan! Kiba gick runt och kollade farmors alla matgömmor! Det blev visst en bit pizza tror jag! =D

I går regnade det som tusan...ja eftersom det inte har regnat som tusan för i sommar så kändes det "som tusan"...så är det. 25 mm kom det under dygnet, och så mycket har vi nog int fått i sommar! Blåste som bara den oxå, så det regnade i sidled!
Emma hade en dag ledigt så hon var i stugan och höll mej sällskap. Vi bakade kladdkaka, RIKTIG kladdkaka =D Jag tog mej i kragen och tog tag i mina jeans. Klippte och nålade upp dom. DET är ju faktiskt det värsta! Ryggen värker som stryk innan man är klar! Och man undrar varför man köpte eländerna egentligen!

Så nu på morgonen har jag faktiskt sytt upp eländerna! Nu får man hoppas att benen är lika långa och att man inte väntar högvatten! För nu värker bröstryggen! Symasiken, den nya, går iaf bra än.... så det blir te å sy upp resten när jag kommer hem...en så där 5-6 par...

Vad som däremot INTE ville gå, igår, var min gamla matberedare!!! Skulle vispa grädden till Flygande Jakob, då la den bara av!! Så Emma fick skaka grädden i stället, det går ju om det är lite grädde... Hoppas att det bara är en säkring eller nått.

Nää nu sk ajag vila ryggen en stund sen blir det hund promenad. Så jag får behålla några blompinnar! Yuki käkar blompinnar, troligen mycket uttråkad....

Byebye!

Inga kommentarer: