Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 5 augusti 2011

Hallonmani!

Det blev en tripp till svärfars stuga igår iaf, såg lite tveksamt ut ett tag. Mats åkte på huvudvärk.
Väl där....=D....ja vi anföll nästan kalhygget och alla hallon!
Och Kiba som är en van bärplockare...hm...fattade snart galoppen om vad som gjordes! Jag hade två hundar i hinken, i busken, under buskarna ÖVERALLT letandes hallon! Så det blev 10 i hinken och 2 till hundarna ett tag!
Vi fick iaf ihop ca 2 liter på en timme. Och tänk... det var myggfritt, ingen brännässla och i det närmaste maskfria hallon! Det var rent roligt att plocka, trots att man fick ont överallt.

Sen fick jag ju chansen att fota den där fjärilen, Sorgmantel, så nu har jag den äntligen på bild!


Idag blev det snabb utryckning till stan! Ja vi skulle ju dit iaf. Emma ringde och ville ha hjälp. Hon hade lyckats med att trampa sönder sina glasögon! Hon var upp mitt i natten och stängde vädringsfönstret och....givetvis låg glasögonen på golvet nedanför sängen som dom alltid gör.
Så det blev en tur på nästan alla optikerbutiker i stan! Och tydligen är det ute med smala bågar.... Dom närmar sej mer och mer MIN hemska glasögon från 80-talet, när man såg ut som en uggla!

Nu har hon iaf hittat bågar och fått en ny synundersökning, hoppas bara dom ihop limmade glasögonen håller ihop tills hon får dom nya!
Ja vi fick oss en fika på Lilla Marie oxå, satt ute fast det hängde regn i luften. Och fullt som vanligt!

Passade på att gå på MIO, vi letar ett litet runt bord med tre ben....sånt finns tydligen inte.
Så det fick bli ett med fyra ben istället. Nedsatt pris! =D

Nu regnar det faktiskt och jag hoppas det håller i sej!

Nu ska jag dricka upp kaffet, sen ska jag vila!
Ha det!

1 kommentar: