Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 4 augusti 2011

Veterinärbesök och loppis

...hahahaha..det ser ut som dom springer i kapp!
Men dom var helt utslagna efter besöket hos veterinären. Egentligen skulle vi få vänta i fjorton dar, sa hon när jag ringde. Men jag hann nästan bara lägga på luren så ringde hon och sa: Kan ni vara här kl 9.30 idag? Tur tur!!!
Så det blev borttagning av tandsten på Kiba, och det hittades en lös tand i nedre käken. Troligen en krasch mellan två busande hundar!
Yuki fick sina öron plockade...alltså jag har aldrig sett såna hårstrån i Kibas öron!!! Tjocka som björntråd och stenhårda! Vi höll på i en hel timme med två öron! Och jag är rädd att det blir fler besök hos veterinären, för jag tror inte att jag klarar av att plocka öronen, hörselgången på det ena örat är så trång att jag inte får ner några fingrar. Man får hoppa att det slutar växa så mycket hår!
Igår var vi på utflykt och loppis. OCH givetvis valde vi en supervarm dag! Vi har för vana att åka ut med bilen då. Vi åkte till Ånäset där dom har en jättestor loppis och antikviteter. Alltå allt från 1000 spänn till 30 kronor. Det finns mycket som jag skulle vilja ha, men inte det jag sökte, en plättlagg. Har hittat flera såna där förut, men nu.... Vi fick oss iaf en fika, en supergod Toscakaka gjord på bland nötter, det ska jag prova.
OM det här är en antikvitet, ja det vat jag inte, men rolig var den. Undra hur länge cykeln har stått mot trädet bara??? =D
Ja lite fynd blev det! Hittade gamla blomkrukor från anno ?? Ja jag vet att svärmor har såna. Priset när dom såldes var iaf 1.30:-.....DET var dom INTE nu!
Sen hittade jag en lampa, som jag BARA måste ha! Vi har redan en golv lampa i samma stuk. Problemet just nu är att inga fönsterbänkar här i stugan är tillräckligt breda för att ställa lampan på! Så jag funderar på att ta den till stan och "he" den i det nyrenoverade rummet, den är nästan samma färger! Men vi får se, det var ju hit jag köpte den till.

Jo det var varmt igår...+29 och sol. OCH givetvis tyckte vi synd om vovvarna så vi stannade av vid en skogsväg, som leder upp till 3G masten.....DÄR måste det ha varit över 30 grader! Trodde jag skulle tuppa av av hettan!
Vi letade efter fjärilar...jo fjärilar
Det brukar vara massor av....fibrominnet!!! >:(
Den är helsvart med gula kanter....STOR en av våra största fjärilar....Tur att man har dator, ska leta...
SORGMANTEL heter den!
Måste nog snart installera Google eller nått annat sök program i hjärnan!!

Ja iaf så såg vi inga fjärilar, men super stora HALLON! Och givetvis hade vi inget att plocka hallon i, i 30 gradig värme, så vi åt en massa!

Det var gårdagen det. Idag ska vi ev. ner till svärfars och hälsa på....kanske plocka lite hallon där??

Byebye!

Inga kommentarer: