Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 27 augusti 2011

Jahapp..

Har int mysche å skriv om....menja skriv så ja int glöm á hur man gör! =D

Jo...det har alltså int hänt så mycke...annat än att jag börjar så smått att planera för hemfärd. Har börjat ta in pelargonerna, fler, idag...Det är ju egentligen för tråkigt, för dom är så fina! Och vi har ju toppen väder, mot för i fjol den här tiden. Då hade vi ca +4 på morgonen och ca 12-15 mitt på dan. Jag var t o m hem och hämtade mössa och vantar i fjol!
Skillnad mot i år, vi hade +18 i morse och har haft dryga +20 mitt på dan! Mulet är det, men varmt och fuktigt....

Men som sagt, dom ska in blommorna och det är roligare att sätta om dom när det är +20 än när det är nära noll. Och den 10/9 ska vi flytta hem och det är ju int allt för långt bort.

Tog med lite grejor till stan idag, lite mindre att flytta. Man är ju hopplös att dra ihop grejer, loppis och sänt, ni vet...

Och allt ska ju hem...nä int allt.

Sen kanske det blir till å plocka in lite Aronia innan vi far hem. Har ju äntligen fått bär i busken! Och hoppas Björnbären hinner mogna!

Mats passade på att olja in fönstren i stan medan vi var där. Och Emma hjälpte mej med hundtvätt, Kiba. Hon är lite slö idag, vet inte om hon har ont nånstans eller om det bara är en sån där slö dag. Yuki har ju varit ganska hård med henne ett tag, så två tänder har blivit lösa, dom....ja Yuki har sprungit rakt PÅ Kiba utan att väja eller bromsa. Så det small ordentligt och Kiba tjöt till.

Ja sen då....det var nog inget mer.

Ha det och Byebye!

3 kommentarer:

japp sa...

Heeij.. jaa, då är det full huggning med höststyrslet.. bäst å ta det lite pö om pö, så man slipper stressa på sen då man verkligen ska flytta hemåt igen.
Hoppas allt är bra med er? Har du fått mycket aroniabär? Vad gör du från dom bären då? Vet inte om jag hört talas om att man brukar göra nåt på dom.. menmen, mitt minne är ju inte såååå stort heller..=)

Trist att hon fick sig en smäll av lillhunden. Hoppas det inte gjorde illa henne så att det blev nåt vajsing där. Tog det vid höfterna eller så? usch, inte kul då sånt händer.

Nepp, nu ska jag göra lite nytta tror jag. Krille beställde lite råkostsallad till pajen de ska ha till middag, jag jobbar ju em, så de ska han väl få, lillgubben.

Ha de bäst.. kram på dej. Helén.

Hontass sa...

Hej hej tjejen.

Jag köper min alunsten på företaget jag jobbar åt.
Den finns både i flytande form och som sten.
http://tsgmiljo.se/index.php?cPath=26

Den är svampdödande och klådstillande. Jag använder det som deo, tvätta sår lindra getingstick ja det mesta. Min Ossy har varit så sjuk i sina öron och fått pencelin hela livet. Men via hemsidan kan du köpa den och den räcker länge. Tror även att du under beställningen kan lämna mitt namn som referens.

Lycka till
Kram Sandra

Hontass sa...

Och här kan du läsa mer om alun :-)
http://tsgm.se/Produkt_forklaring/Alunkristall.aspx