Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 21 augusti 2008

Det blommar ändå!






Fast det regnar och står i! Min svarta vallmo blommade ut fort, hann knappt se den. Den var väl rädd att bli blöt kan jag tänka mej. Men jag ska deffinitivt så fler för den var väldigt vacker, med nästan helt svarta kronblad och grå blad.




Men just nu ser trädgården ut som ett kaos! Allt vatten som har kommit och som det har blåst! Det har bildats.......ja som en mitt bena i rabatten! Men.......man behöver då int vattna, man ska se det positiva med det hela. OCH vi har fått en ny pöl på lägdan, på andra sidan av huset, så nu har vi verkligen "sjötomt", stugan måste ju stiga i värda, visst?! =D Även om det odlas en del mygg...hm....trodde dom tagit slut vid det här laget, men icke, och nu börjar getingarna irra omkring och verkar int veta vars dom ska oxå!


OCH mitt i regn ovädret passade min lilja Landini att slå ut!! Så mellan regnbyarna var vi ute och plåtade.......med blixt..... Och den skulle enligt Bakker vara så svart.....men jag tycker den ser vinröd ut!? Eller.....det andra fotot är taget utan blixt......OCH varför satte jag den brevid Smällspirean????? kunde ja ha satt den brevid dom ljusare buskarna....nu syns den nästan int!
Ja ja.......
Har haft ett återfall i ryggskottet, så jag är tillbaks på ruta ett..igen. :( Men jag har ransakat mitt minne.....och allt stenbärande för nån vecka sen....kan nog vara orsaken. Det är en ny rabatt på gång och jag är en sån som vill ha ALLT klart på en gång, så att vänta på hjälp, när man har två händer och en skotkärra.....Men det betalar sej väl nu det......lämpligt till OS...hahahhaah....Nä nu ska jag sätta på en panna kaffe och vila. Ha det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina blommor,vallmo är en favorit.Jag hoppas att du få till den där ryggen innan vi börjar på Bikupan.Ha det så gott. Massor med styrke Kramar Anne

Anonym sa...

Ryggskott är INTE kul, har haft det några gånger. Här regnar det också rena rama skyfall, men idag kunde man faktisk gå en trädgårdsvandring. Ideérna frodades.

Känner igen det dära "kan själv", "klart idag". Men i år har jag bättrat mig faktiskt.

Ha det bra.

maj