Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 14 augusti 2008

Ja..är det int det ena.....

....då är det, nå annat! :(
Jag har inget minne av att jag gjort nått för att få det här. Eller beror det på att jag INT HAR gjort nått??? Helt ovetande gick jag på morgonpromenad runt byn, gick och tittade på mina blommor......liljan "Landini" är på väg att slå ut.....tog frukost, gick och satte mej framför tv:n........
.........reste mej för att hämta mer te....DÅ JÄ......STOR SMÄRTA!!!!! Hela svanken, ja jag tror den rostade ihop, det kändes som det hängde 10-kilosvikter runt hela höften, eller så hade övervikten ramlat ner och samlats runt rumpan!! BUHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!
Kan man kalla det för akut ryggskott??? Jag har iaf int kunnat göra nå idag! Min systerdotter kom som tur var in och hjälpte mej upp ur sängen......jag vet ju att man SKA int ligga och vila, men när inget annat funkade så gjorde jag det och tog mej int upp! Hon t o m lagade middag åt mej! Räddaren i nöden.

Så nu ska jag försöka hålla mej på benen tills jag får gå och lägga mej och sova......hur nu det ska gå?! Med en massa Ipren!!
Sen blir det att ha liite träning i morrn. Jag har nämligen en aning om vad det är. Har förlängesen under ett gympapass, tryckt ihop ländkotorna, DET ÄR FARLIGT MED GYMPA!!! Som tur är har jag kvar träningsprogramet från sjukgymnasten....men det är inge roligt....för som det är nu kan jag ju int se på OS! För det går varken ligga eller sitta och stå........ NÄÄ!

Ja OS ja........det var en fråga på svt om Ari gjorde rätt i att kasta bronsmedaljen....??? Det är ju för tusan en OS-medalj!!!!! Tycker det luktar dålig förlorare. Det är klart att det kanske int känns bra, om det nu var en domarmiss...han kanske int skulle blivit varnad. Men ändå....
Nää då var det roligare se 50 m frisim för herrar! =D Första heaten var det bara blåbär i bassängen! Det såg ut som länderna bara gått ut på gatan och sagt: Kan du simma?? Jag vet int från vilket land killen var, men jag var väldigt rädd att han skulle drunkan innan han kommit i mål! Dessutom visste han int hur man tog sej upp på startpallen, stackarn. En hade t o m ölmage, för muskler kan det då int ha varit. Han såg ut som en bilmekare!
Fast det är ju det som är roligt med OS, det dyker upp länder i grenar, som man int förväntar sej att se där. Likadant är det under vinter-OS, med alla blåbär i skidspåren!
Idag var det en snubbe som mailade i n till studion och ifrågasatte "blåbärens" medverkan i bassängen, minns int men jag tror han tyckte att dom skämde ut sporten eller nått i den riktningen. Men börjar man aldrig så lär man sej aldrig! Om nåra år är det säkert en massan afrikanska länder och andra ovanliga länder i bassängen.

Men det tar väl nåra år innan dom får en "Phelps" =D
Nää nu skriker ryggen...... NU har jag suttit för länge.

IPREN!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Kerstin!
Stackars dig,känner igen det med ryggen.Hoppas att du blir bra snart. Jag tycker att Ari gjorde rätt,dommar j...a,ups blev lite upprörd här.Krya på dig nu och slit inte ut grannen, hihi hon var ju inte så pigg sist.Hälsa till henne föresten.
Kramisar Anne