Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 11 augusti 2008

Å regnet det bara öser ner......



.....ja ja!! Det blir väl bättre sen! Nu blommer det för fullt i trädgårn......nu ljuger jag igen, men en del iaf, som Borstnejlikorna. Domhar förökat sej så dom kommer i gräsmattan. Men jag tror int nån av mina nysatta liljor kommer att hinna blomma i år, tråkigt. För att verkar vara så sent, om det nu beror på allt regnande och för lite sol.
Mats började jobba idag och när han for i morse ca 06.00.......var det bara +3!!!! Så jag måste nog börja ta in mina orkideér för natten. OCH jag får se upp så jag int halkar av broaltan nån morron!! =D

Ja, det blev, känns som höst iaf, på en gång. En liten rönn på gården har börjat bli orange, visst är det tidigt??? Jag är en sån människa, att ser jag att nått börjar likna höst, då slår jag liksom om själv tilll höst,fast det int är det.
Minns en sommar när vi var på semester med husvagn. Körde i söra Sverige nånstans och kom förbi ett stort område, där träden int hade fått tillräckligt med vatten. Alla träd, björkar, var gula mitt i sommarn! Och jag kände direkt att nu är det höst och resten av semestern blev inge kul. Fast det var mitt i juli!


Idag fick jag främmande från gatan hemma i stan! Trevligt!! Ett "blomtok", som försedde mej med sommarplantor, före vi flyttade ut till stugan. Jag hade lagt mej och vila, när jag plötsligt hörde: Kerstin, är du där???...genom nätdörrn! HAHAHHAHAHA!! Det är banne mej omöljigt att ge en beskrivning till folk hur dom ska hitta hit! Och när man ger en så följer dom den int! Men hon hittade hit tillslut, ÄVEN om hon körde fel och hamnade hos grannen först. Måste tillverka kartor, så folk hittar hit, int konstigt att det aldrig kommer nån, folk är ute och kör vilse i byn! HAHAHAHHA!
Det här är mina funkior....int alls lika stora och fina som dom jag såg på Island! Suck.......kanske skulle ha smugglat lite lavajord med mej hem, istället för köpt tre tuber Toblerone!! Fast dom är godare! =D
Har börjat på en ny rabatt som ligger till höger om Borstnejlikorna, och.......det tror jag ska bli den sista rabatten i skogen iaf. För hur det än är så kan jag int plantera riktigt vad som helst där. det måste klara av att växa i skugga. OCH klara av att överleva om det blir torka, för jag kan int ta vatten ur våran brunn om det blir så. Vi råkade tömma brunnen en sommar när det var torka, för att jag ville vattna mina plantor. Men i fjol och i år har det int varit nåra problem.
Det är kul att se att när det nu har varit så här blött, så växer en del plantor så enormt mycke, medan när det är en torr sommar trivs andra plantor bättre, så det blir ju lite omväxling iaf. Jag hoppas att det jag planterade i vår överlever vintern! så jag får börja med den nya.
Hm...man kanske skulle sätta sej och se lite repriser från OS......medan man får ha tv:n i fred...
Ha det!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Går det inte att söka dig på Eniro eller hitta?


Är alltid så svårt att försöka beskriva vägar.

Kram Maud

japp sa...

Heeij.. guu,så fint du har i din trädgård, jag hinner aldrig me sånt mer.. intresset svalnar tydligen bara mer å mer.. jag som har jobbat på parken å allt, då var intresset mer än på topp..saknar ju de.

Johoodu, just då var de itne skoj å se nåt kort på mej, ska du veta.. men bara man får piffa sig lite, så kanske de går å visa sig..hahahah.

Kul me främmanden på stugan.. ni har de säkert såå mysigt där ute.
Såklart man har olika smak på allt.. BWO har inte varit nån favvis tills för nån månad sen.. de har haft nån låt då å då, som jag gillar.. denna nya pride-låten är suverän.. å man kan svänga me i allt..tycker jag.
Nepp, de har vuxit i min smak iaf. men jag e ju dessutom allätare på musik å sånt.. kan inte klara mej utan musik både hemma å på jobbet mm..sjunger alltid å så.

Nepp nu ska jag pözza på voffsarna..kram på dej.. ha de gött..här e de spööö i backen. Kram Helén.