Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 7 augusti 2008

Storfrämmen!

Hallå!

Ja idag har det varit storfrämmen här! Har haft besök av två kompisar från schtaan OCH dom hade med sej fika!!
Men jag trodde i förmiddas att allt skulle bli blaha, om man får säga så?! Himlen öppnade sej och det började hällregna. Jag som planerat att vi skulle sitta ute i trädgårn under pilarna och prata i timmar. Men.....lika fort som det började regna lika fort slutade det! Fick lite motion av att bära in dyner bara! =D
När dom kom sken solen, var varmt........och himlen var ÅSKBLÅ! Jodå åskan kom och försvann till stan.


Så vi tog det säkra för det osäkra, ifall det skulle behövas rusas in pg av regn, och satt på broaltan istället, vilket gick alldeles utmärkt. Vi satt och fikade, pratade i flera timmar och det var så himla trevligt! Ni måste apselut göra om det igen snart........vi måst väl int vänta till nästa sommar heller!?

Vi kanske skulle ha grillafton????? Så ALLA får vara med?

Ja....till nå annat, mera motionärt....OS har ju tjuvstartat med fotboll. Höll på missa matchen mellan Sverige- Kina..........ja, jag lämnade tv:n när det var en kvart kvar av matchen....suck....Alltså, varför ställer svenska tränare upp och tränar motståndarlag???? *ironisk* Nää jag tror jag ska bli norskjente, Norge slog iaf USA, fast USA har en svensk tränare, eller om hon nu är hjälptränare, minns int så noga. HEJA NORGE!!! OCH nu jäklar får ni skärpa er Sverige, för en guldmedalj måste vi ta annars får alla sportjornalister spatt och måst läggas in på vilohem( hade tänkt skriva psyket)
Mej spelar det int SÅ stor roll, huvudsaken att det är en bra match, spännande tävling och går sjust till, sen må bästa man/land vinna! Det ska vara underhållande! OCH......dopningsfria tävlingar, HUR nu det ska gå till??

För jag blir alltid misstänksam när nån tävlande gör allt för bra i från sej. Och det hjälps int, vissa nationer är alltid i blickpunkten. Tror apsolut inte att Sverige alltid har varit dopningsfria, men jag hoppas att dom aktiva är det nu. Så vi får väl se......vi kanske får medaljer i efterskott, om vi int får av egen kraft.....det tråkigaste sättet att få medaljer på. En medalj i efterskott känns nog int som en medalj riktigt, även om den aktive gjort sej förtjänt av den. Som Elofsson, om int Mühlegg dopat sej, hade Elofsson fått medaljen på vinter-OS och int tre år senare. Ja ja.....

Ha en trevlig kväll!




3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kerstin!
Tackar för igår,det var jätte trevligt.Vi får väl se när vi dyker upp nästa gång.Ha en trevlig dag. Kramisar Anne

Gårdsromantik sa...

Vilken tur ni hade med vädret!
Nu blev jag ju sugen på grillat - hoppas ICA i grannbyn har de där goda spjällen.

Visst skall affären med till Kyrkbyn - vet bara inte om jag skall byta namn eller ha kvar Hjortgården.

Kram Maúd

japp sa...

Heeij.. joo, visst är de söta. Det är väl de svåraste sen å välja köpare å sen lämna bort dom.. usch, så svårt.
Man får hoppas på de bästa.. vad annat kan man göra.

Hoppas allt e bra.. jag sitter på jobbet, har en tung helg framför mej..men de ska gå bra..är ju ledig till veckan.
Har varit på Nolia idag, ska även imorrn å söndag me..Ville ju se BWO, men då jobbar ju jag..Såg däremot Rongedals idag.. men de var väl inte speciellt nån höjdare.
Nepp, nu ska jag sätta fart..ha de bra..kram på dej. Helén.