Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 29 april 2009

Minnet!!

NU har jag suttit vid datorn och PÅ alla möjligavis, försökt ta reda på vad sjutton jag petat ner i rabatten! Trodde faktiskt att det skulle stå på bekräftelsen från Bakker, men icke........så då gick jag in på hemsidan......HA HA HA HA......herre gud så dum jag är, det är ju bara vår och sommar lökar där nu! Alltså lökar som man sätter på hösten visas int nu?! Det fanns bara sommarlökar.......BLÄÄÄÄÄ!
Ja, då satte jag mej och läste igenom min kära blogg....och där nånstans bland höstlöv och hundklippning stod det.....NARCISSER "Thaiti" och "Recurvus"...så nu vet jag det, men jag VET  att jag skrivit ner det nånannanstans oxå. Det blir plåtografering när dom blommar, OM dom nu gör det.....

Har haft utegångs förbud idag, har gått i väntanstider.........=D En väninna ringde och frågade om jag skulle komma och hälsa på och jag sa att jag var i väntanstider.......det blev alldeles tyst i andra ändan! " Vad är det du säger?!" =D 

Jo.....den nya datorn skulle komma idag OCH jag tänker int göra som förra gången, "fara bort för int kommer dom i dag int" Den gången tappade ju t o m posten bort grejorna! Så jag har stannat hemma och väntat.....och nu står den nere i hallen! Det blir spännande, få se om den funkar bättre i stugan.

Dit går färden i morrn på Valborgsmässoafton, int för att Kiba ska slippa smällare, utan för att jag ska slippa dom. Näää...jag är int skotträdd! =D Men, med all rök plus krutrök blir jag alldeles tätt och får astmaproblem. Så bättre fly, än illa fäkta. Det blir nog brasa och korv iaf, och fyrverkerier, grannarna runt om brukar sköta det. Men det blir ju int lika mycke som i stan.

Enda molnet på himlen brukar vara bonden, som brukar passa på att bränna allt skräp den helgen! Och det är väl både tillåtet och otillåtet skräp.......
En gång när vi var där höll det på sluta illa! Det var väldans torrt och blåsigt den våren och han hade redan eldat när vi kom dit och fått vara dit och släcka flera gånger efter det slutat brinna. Dotra och jag satt ute på bron, när hon sa att det brann ute på lägdan! Så det blev panik! Skickade sonen efter grannen, dit med krattor, sopar och vatten. Jag vet int hur länge vi höll på innan vi fick det släckt. Men det brann hela sommarn nere i backen, man såg röken som steg upp och det var hiskligt varmt just omkring. Så man var brandvakt hela sommarn. Men nu ska det väl int vara nån fara här iaf.

Hm.....är det nån som använt sej av rättstavningsprogramet???? Det har int lite svårt för mina "Int" =D För att int tala om "dotra", vad sägs om förslaget: södra eller döda??? int så trevligt! "Lägdan" .......lådan eller lakan??????????????????????????????????? Det går en storspov på lakan????? Nää jag undrar vilken "proffessor" som kommit på den där hjälpen! =D

Ha en trevlig Valborgs och se till att ha alla fingrar i behåll!
Byebye

Inga kommentarer: