Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 27 september 2009

Hurrven....

....vad jag fryser!! NU tycker jag att det ska sluta blåsa, nu DIREKT på stubinen!! jag känner mej både "urblåst" ;-) och nerkyld ini märgen! Även om det int är svinkallt ute...det är ju plusgrader iaf.

Vi har varit i stugan i helgen och spikat och byggt, plockat bort sommarblommor och städat undan diverse prydnader i rabatten. Men blåsten!! Jag hade tänkt hinna ta nåra foton på min höstträdgård, men allt har blåst bort ju! Alla löv är snart på backen...men jag har hunnit käka Björnbär! Flera stycken...5-6 iallafall.

Och mina pelargoner! Tänk att dom ska blomma så mycket när man har plockat in dom och farit hem! har en som blommar "polkagris" färg, den hade minst 10 fulla blommor! Som jag nu har klippt ner och slängt i komposten. Den var så tung, att en blomklase till och den hade åkt i golvet! Men dom ska ju vila nu int blomma så mycke, men dom blommar till i januari nångång, SEN vilar dom under sommarn, dom rackarna! Så jag får njuta på helgerna när vi är i stugan....och plocka nedfallna blad....fulla golvet....

Har hämtat ett paket från Panduro idag...kul kul!! Beställt stämplar, papper och en mapp att ha alla papper i. Få se om jag kommer igång med nå pyssel här hemma...Scrap-pyssel. Det låter som SKRÄPPYSSEL!!!

Annars så har vi dragit igång hantverk och jag har överlåtit allt ansvar till en annan i gruppen...HURRA!! Nu är jag fri som fågeln och kan göra som jag vill om jag vill vara kvar eller int! Men jag hoppas att vi får det att fungerasom vi bestämde innan sommarn. Att vi får göra det vi känner för och int behöver göra allt åt fibro....det är bara att hålla tummarna.

till middag blir det gös...mumma! Närproducerat, svärfar fiskar! Egna potatisar och sallad, jag känner mej VÄLDIGT nyttig och OTROLIGT miljömedveten!

Vi hörs!

Inga kommentarer: