Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 5 september 2009

Surströmingsfest

Har ni sett en sån liten goding? Det är en Skugglilja, har en som ska blomma blått, men den har varit angripen av ogräs, som tydligen följde med från Hortogreens. Men nu håller den på ta sej, blommar nog inte i år.

Igår blev det riktigt trevligt! Det kom 6 st glada, helt vilsna "tanter" =D
"Vars ska vi, vars bor du, är det långt, men där står ju bara en massa vita bollar, DÄR kan du väl int bo?!" OSV...
HAHAHA! Men dom hittade till slut. Det blev mycke prat om vikt, ska man följa den metoden eller den. Äta mager grädde eller fet, kolhydrater eller inte. Själv tror jag att man ska äta av allt, det hänger på mängden!
Och den 8/9 far en grupp och målar keramik, men inte jag för jag är här... :( Men jag har bokat en ny tid till våren, den 15/5....Herre gud det blir 2010 då!!! Om45 år är jag 100 år då!

Idag ja, går det årliga kusinträff med intag av suris och starkvaror av stapel.
Kan ju säga att jag längtar INTE! Pg av fibron kan jag int längre äta suris, mår skitdåligt helt enkelt. Så det blir sill o potatis, gott men inte lika kul.
Angående det andra, så blir det jämt ett sånt jäkla liv! Missunar ingen att dricka, men ingen verkar märka när det blir för mycke. Men det blir nog trevligt...märks min tvekan? =D
Huvudsaken att jag får komma hem och sova i min egen säng!
Nu ska jag vila så jag orkar
Ha en trevlig helg!
Kram

3 kommentarer:

japp sa...

Heeij.. äsch då, trist du inte kan käka suris mer.. men hälsan går ju först såklart.
Joodu, stressen behöver man inte göra mycket av förrän den märks ..usch, trist nog.
Jag e född me stressmage, säger mamma.. så jag behöver såå djuriskt minimalt, å hamnar i fällan direkt.
Men man får ju lära sig, förhoppn.vis å leva me de å behärska sig.. OM de går.

Men hoppas iaf att du får må gott å äta gott me dina vänner.. jag ska vila lite, imorrn väntar sista skiftet för helgen, sen ledig tills onsdag å torsdag.. xtrajobb.. kram på dej tjejen. Helén.

japp sa...

Heeij.. japp, päpplena heter så, Silva och Säfstaholm.. suupergooa. Nästa träd blir ett Transparent Blanche.. de har jag alltid velat ha.. gooa å syrliga äpplen, gooa till pajer å annat göttigt me.

Hoppas alltär bra... har du börjat me nån kur, eller så, visst vare tal om de? jag ska ju köra den där..LCHF.. nog tror jag på den, för jag har ju gått ner 5.5kg på 3v me den förut så..Men det ska ju funka för en själv.. de som itne funkar för mej kan ju gott å väl funka superbra för dej eller nån annan..så är de ju.

Får du vara ledig å så då?
Jag har 2dgr ledigt nu, jobbar xtra onsdag å torsdag, sen ledig tills måndag igen.. skulle haft ledigvecka, men de sket sig.
Jaja, nu ska jag inte klaga..får ju vara lite ledig iaf.


Ha de bra.. kram på dej. Helén.

japp sa...

Jag igen..hehehe..

joo, visst är han.. supergooa zeb.. alla våra valpar är såå gooa å fina..hihihi.

Nee, så du bidde dålig, så trist.
Hoppas de inte höll i sig så länge då.
Jag ska börja me maten snart, sen duscha å keramiken..längtar såå.. nepp, bäst å sätta fart.. kram på dej, å trist att surisen inte går att käka mer för dej.. :-( kram på dej. Helén.