Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 11 september 2009

I morgon...

....hem, hem till min säng! OCH massor med tvätt, odiskade tallrikar, förvildade dammråttor och en totalt övervuxen trädgård...
OCH jag är ofärdig!
troligen ett typiskt norrlänskt ord, för att vara orörlig i alla leder... för det kan ju int vara oklar?!
Nog för att jag int ser så bra just nu...men det beror nog på att jag skulle ha haft tvättat glasögonen!

Hem blir det iaf.
Sen får jag väl lägga band på mej och int rusa runt och försöka fixa ALLT på samma dag. Jag brukar ha svårt att låta bli.
Får väl dra för persiennerna, så jag int ser trädgårn.
Försöka att INT se ALLA tvätt i tvättstugan. ALLA dammråttor som kommer rusande emot oss. OCH sätta MAts i jobb!

Men...det ska bli skönt att komma hem till gamla vanor, promenadgrupp och hantverk.
Men...HUR ska jag klara mej utan ALLA tvkanaler som vi har här, te x Animalplanet, Discovery, tv400, tv4 Film och Eurosport!!
Men...hur ska jag klara mej utan "min bärbara dator", som inte är min? Som är snabb som ögat...int som seghärken hemma!

Men...det kommer att ta hälften så lång tid att dusch hemma, än här...dåligt vattentryck
Men...det kommer att ta hälften så lång tid att laga mat hemma, än här...gammal spis

NU skriker ryggen igen...färdig skrivet alltså!
Vi hörs från Staan!

1 kommentar:

Nim sa...

Vad trist att du är ofärdig....hoppas det känns bättre. Ska själv på stormöte med läkare, arb givare och försäkringskassan idag. Är liiiiiite nervös.

Annars har vi ett vackert väder idag och ingen blåst.

Ha det bra.
maj