Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 7 september 2009

SOL, sol SOL!

Jag måste bara lägga in ett foto jag tog dan då det blåste halvstorm. I rabatten liggen grannens katt och håller i sej (ser det ut som) för glatta livet i kastbyarna. Varje gång det blåste till, blundade och kurade hon i hop sej!

Idag har vi ju haft vackervere! Så jag passade på att sätta om pelargonerna och ta in dom i stugvärmen. Ja, man ska väl kanske int sätta om dom nu, men jag måst ju få dom i mindre krukor...mindre och mindre, iaf int utekrukorna. Och dom är ju i full blom och har massor med knoppar kvar, så lite mer gödsel fick dom.
Imorrn om det är bra väder ska jag plocka in krusbär och frysa in. Köpte en ny marmelad i helgen som var gjord på "Svarta vinbär, Aronia och hallon" Jätte god! Så nu har jag blicken riktad på grannens STORA Aronia, full i bär, som hon står och klipper bort, människan!! Ska höra om jag får plocka lite och pröva koka sylt....behövs nog massor med socker, för bären är liite sura.

Helgens bravader i Piteå gick ganske bra, trevligt var det iaf. Men jag och surströming går inte ihop alltså! Jag mådde pyton efter nån timme och gick och la mej i ett annat rum. OCH jag hade bara smakat lite, för lite vill jag smaka iaf.
Men värdinnan hade gjort en egen snaps som jag smuttade på, supergod! På lingon och ren sprit! Snacka om norrlänskt! har fått receptet så jag ska lägga ut det så småningom.

Ja...då börjar man närma sej hem flytt. Och jag vet att till våren är jag som en äggsjuk höna och vill hit på stubin! Men allt har sin tid och det är alltid skönt att få komma hit under vintern och vila och slappa...iaf jag, Mats har liite svårt med den delen! =D Alltid nått projekt på gång, eller köra skoter.
Nu är det middag!
Bye bye

1 kommentar:

Emma sa...

Nämen, stackars lilla katt!! :D

Har skickat grejjerna med pappa nu.

Puss och kram