Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 10 april 2010

Buddha...eller??


(bild lånad av Norran)

Buddha!
Eller snögubbe om man vill....

Buddha ja, det var ju ett reportage i Västerbottens nytt för ett tag sen om Buddha i Fredrika. Om deras jobb med att få templet byggt. OCH nu skulle dom bygga ett is tempel! Av thailändare!
Undra om det står kvar...det ska ju bli varmare även i inlandet...det blir en extra vårflod!

Tänk vad man har förutfattade meningar! När det gjordes en intervju om is templet, så insåg jag att även jag har förutfattade meningar! Killen som gjorde intervjun är inte svensk, men håller på prata svenska riktigt bra. Så jag trodde att det skulle finnas en tolk som frågade thailändaren och att det skulle komma upp en textremsa med översättningen....men icke thailändaren pratade...NORSKA!!! Och så dålig på norska är jag int, men jag begrep int ett skvatt! Bara för att jag förväntat mej nått annat!

Ja, likadant är det med Peter Stormare, skådisen...Han försöker ju nästan alltid att under en film trycka in lite svenska! Och då begriper jag ingenting! Kommer int ihåg vilken film det var, men tur var det iaf att vi hade spelat in den! För vi satt och spelade om avsnittet tills vi hörde vad han sa...jo han sjöng "Små grodorna!!

Nu hamnade jag ur spår....skulle ju bara visa den enorma snögubben som ett par ungdomar har i staan har byggt. Den är så hög, hela nio meter, var nog därför jag tyckte den liknade en Buddha!
Fjolårets snögubbe blev fem meter, men vi har ju mycket mer snö att ta av i år! Den har iaf blivit ett utflyktsmål för dagis och skolor.
Så...vi har vår alldeles egna Buddha här i staan!

Ha en trevlig helg alla spindlar ute på nätet!




Inga kommentarer: