Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 27 april 2010

Nu och då

Och mina galna tulpaner! har försökt få dom att fatta ATT dom behöver inte ha så bråttom!
Och det kommer mera! Blir intressant, för jag har ju börjat på en "bok" där jag skriver upp vad jag har i rabatterna. Hade tänkt göra det nu i vinter, men minnet ville inte komma Ihåg.
Vad det går fort egentligen! Vi grillade första gången i helgen, supergott!
jag har två grannar som håller på och "leker" gumman Tö....ja ja, tror nog att snön är borta innan midsommar! Och våran gräsmatta, som mest är en ogräsmatta behöver nog allt vatten den kan få. Iaf på framsidan, för där tar Pilen allt vatten.
Ja, och så här såg det ut i Mars, en månad sen. Fåglarna promenerade till bords! Grenarna längst ner var översnöade.
----*----
Nog om detta!

JUST nu är jag fly förbannad! Har suttit och skrivit klart inlägget....så loggas jag ut från Blogger OCH allt, allt utom bilder och första meningarna är borta!!!! >:@
OCH minne har man ju som en myra!
----*----
Har iaf varit på fibro-promenad idag, kallt och blåsigt var det. Och jag fick promenera själv, dom andra ville gå en längre promenad. Men jag har sån enveten värk i höften, så jag ville rent inte utmana ödet, och inte alls kunna gå sen. Men det är inge kul gå själv, även om man då får bestämma själv hur långt och fort man ska gå.

Fika blev det iaf på kyrkan, tröst köpte en "Slabang" som kyrkan köpt in...supergod! De andra satt och dreglade och hade beslutsångest!! =D
----*----
Ja vad kan jag ha skrivit mer då???

Jo tjejen som vi brukar måla keramik hos, säljer ju även scrapbooking. Fick just ett mail av henne, hon ska börja sälja nere på staan! JIPPI!! Vi har egentligen bara ett ställe att köpa sånt på och det är Ådells vid busstorget. Nu blir det ett ställe till som kanske kommer att ha lite mer.

Kanske bäst sluta medan man är uppkopplad....kommer iaf int ihåg om jag skrev nått mer.

Ha det!
...nu skiner iaf solen, det var ju positivt...

1 kommentar:

japp sa...

Tjeena.. jaadu, dessa utställningar.. kul är de, men jag tar inget allvarligt, inte ens på de stora utställningarna..de är ju så olika på bedömningarna.

Jahaaadu.. så du menar att tulpanerna har svårt å tyda din svenska..ahaaaa.. men du.. din svenska, eller ditt skellefteå-mååål.. jaa, ske-let-målee är int lätt å tyda alltid..hehehe.. så jag förstår dom, de tulpanerna är väl egentligen holländska eller franska eller så.. så jag förstår dom..hhehe.=) Tokit va..hehe.

Hur är de me damen annars då?
Tur att soola skiner, trist bara att de blåser kallt. Å jag törs ännu inte ge mej ut å gå så långt me hundarna, me denna hostan å rossligheten, jag blir matt för ingenting nu.. annars känner jag mej ju så pigg, lustigt nog.

Nepp, bäst å göra nytta.. de dagliga..tråkiga..=) Ha de bra.. kram på dej, vännen. Helén.