Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 5 april 2010

Då var påsken snart slut

ALLA dagar i helgen har börjat så här, dimmigt och grått. Och vi har sagt att nu är det nog färdigt med fin vädret. Men....

...innan kl 13.00 så har solen tittat fram, så även igår. Bilden är int därifrån...men folket är det samma!
Kan ju säga att jag har hunnit bränna mej....men det är ju så himla skönt att sitta i solen och värmen! För där i drivan blev det säkert över +15!

Men nu är vi hemma igen och döm om min förvåning när jag så att alla vägar var bara! INGEN HALKA...på ett tag, för nog ska det komma lita mer snö igen, det är ju APRIL!

Gick ni på nått aprilskämt då? Jag har bara sett ett, och det var att dom skulle asfaltera stadsparken pga stadsfesten! Skulle inte tro det =D

Vi har ätit gómat i helgen och det blev en massa med hem oxå...matlådor skrek ungdomarna. Vi köpte en färdig kryddad hel kyckling på COOP som var fantastisk god. Skulle ugnstekas i formen som följde med. Gjorde Pangasius med kokosmjölk och grön currypasta...MUMMA!!
Bland annat....sen har vi druckit en massa kaffe sittandes i drivan!

I morrn börjar vardagen, men det blir ju en kort vecka. Mats och dotra åker tillbaks till Umeå...och sonen han har fått jobb! En praktikplats...HURRA!!!
Hoppas den blir förlängd....till tillsvidare anställd.

Nä nu SKA jag sätta på kaffe...har lite abstinens tror jag.

Ha en trevlig söndag, hoppas nån av er har sol, för det har int vi...
Kram och hej!

JO jag har sett Koltrasten!

Inga kommentarer: