Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 18 april 2010

Man blir lite konfunderad

(lånad från Google)

Nyhetsblaskorna har väldigt mycke att skriva om nu! Antingen Prinsessan Madelaines gräl med blivande maken OM gud vet vad!
Eller vulkanutbrottet på Island.
Vilket jag tycker är mest intressant??

Med skräckblandad förstjusning...vulkanutbrottet så klart!
Skiter fullständigt i det andra, det får dom sköta själva!

Men...ett vulkanutbrott SOM faktiskt kan sätta hålla hela Europa i schack! Det är intressant!
När det dessutom talas om att vi "blir strandsatta".....???? Hur då??? Änså länge har vi bil, tåg och bussar som klarar av att köra, plus båtar. Är vi så beroende av det mest miljöfarliga som finns, flyg, att vi tror att världen stannar av helt om vi inte får åka!
Vi har ju klarat oss förr...
Även om vi nu skulle råka bli utan vissa frukter och grönsaker ett tag. Värre är det med mediciner!

Såg ett program på ettan nu idag om vulkanutbrottet år 1783 på Island. Och vi får verkligen hoppas att det inte går så långt! DÅ kan vi börja klaga....om vi hinner vill säga.
10.000 människor fick sätta livet till i England...idag skulle det ha varit ca 100.000...
Hur det var i resten av Europa det vet jag inte, det var ett engelskt program... ;-D

Men jag känner ändå en viss oro...jag har en kompis som just rest till Island och jag hoppas verkligen att allt är bra med henne och att hon kommer sej hem.

Och visst....OM nästa vulkan vaknar till liv, den dom är rädd SKA vakna...DÅ får vi det hett om öronen.
Men idag är vi väl ändå mer teknologiska för att klara av det, än på 1700 talet...eller?
Kommer vi att bli så lamslagna att vi inte vet vad vi ska och kan göra?

För det ända man kan göra är ju att vänta ut eländet.......................
............det går väl alltid nån repris på tv...

Kaffe!

4 kommentarer:

japp sa...

Håller me totalt.. vilket samhälle vi lever i.. helt lamslaget, allt!

Jodå, jag tar de lugnt, så gott jag kan. Hemmets skit, får vänta, jag vilar å hostar ut allt i skallen känns de som, huvudet sprängs snart å de som är i lungorna kommer väl upp de me snart..usch.
Hoppas nu min medicin lindrar nåt iaf.

Hur är de me dej idag då? Skiner soola hos er me nu? Så härligt nu då man ser barmarken överallt..njae, nog e de ju snö kvar.. men inte där jag ska gå iaf..=) kram på dej, ha en jättefin Tisdag. Helén.

Sara och Freya sa...

Hej Kerstin.
Hehe, har du tänkt kidnappa henne :p Ja visst är hon, söt när hon sover, som man brukar säga :p Annars är hon en riktig vild huligan :)
Kram

japp sa...

Halloj.. nee, håller du me på å bli sjuk.. usch. Hoppas du kryar på dej.
Jag ska få Mollipect i em.. får se om de hjälper mer..hoppas de.
Nu är de bara å vila på, å dricka massor..å jag förmodar ju att de menade WAAAATER!!! hehehe. kram på dej. ps..lilla ♥Freya♥ har bodyguards omkring sig nu.. tänkte bara så du vet..hehehe..kram

Sara och Freya sa...

hehe nädå :) Vad är det för ras du har? :)
Ja precis :p Där finns det många fina hundar att snusa på :)
Tack så jättemycket, jo det hoppas jag med :) Kram