Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 25 april 2010

Jag har sett dom....

..."Tussilagosarna"!!! Flera stycken! =D

Har varit en snabbtur till stugan och kollat läget. Gården är torr och fin, men det är mycket snö kvar runt om. Vi ska dit till helgen, det ska vara föräldrafritt här då! Kommer upp ett gäng danstokiga från hela Sverige! Så det är lugnare att hålla sej borta.

Det är en stor sjö på lägdan igen, få se om det kommer sjöfågel dit. Men hur länge vi får ha det kvar det är osäkert, det är ju ingen tjäle i år så allt vatten far väl bara rakt ner. Vilket ju är bra för grundvattnet.

Såg både storspov och tofsvipa...jag längtar att få höra storspoven!

Ett år hade vi fulla tomten med storspovar i stugan, det var just innan vi blev bofasta där på sommarn. Dom sprang mellan vinbärsbuskarna...undra om dom käkade gamla jästa vinbär?! =D

Det ska bli skönt att komma till stugan igen! Vi hade tänkt fara förra helgen oxå, men jag räknade med att det skulle int kunna gå nånstans, geggig grusväg vs hårig hund..........JAG besparade mej DET jobbet! Nu håller faktiskt vägen på torka upp, förutom vägen förbi oss. Bonden har fortfarande stängt för och det gör han rätt i, för den ser hemsk ut! Vi tar oss iaf upp på gården och därifrån, via systerdotterns uppfart.

Nu ropar gubben på KAAFFFEEE!!!! han ska och byta till sommardäck sen....hoppas detär dom jag har i skallen i Facebook!!!!

Allts jag hade mer och skriva om, men jag kommer banne mej int i håg!!!!

Så....Ha det i solvärmen idag, man vet aldrig vad som kommer senare!
Kram

Inga kommentarer: