Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 9 september 2010

Höst på gång

Japp nu är det på gång!
Men det känns skönt! Det blir en "andra blomning" så att säga. Och Rönnen hör till mitt favorit träd!
Den är vacker, doftar gott när den blommar, får fina röda bär och får fina höstfärger.
Och har man tur sitter bären kvar en bit in i vintern.
Jag tycker hösten är bra för att det egentligen är början på en lång vila. Inte så mycket som ska göras i trädgården, allt ska vila....om man nu int kommer på att man ska gräva en ny rabatt eller nått ;-D men det har jag int tänkt. Inga NYA rabatter på ett tag. Det blir upprustning av gamla istället.

Det är inte så mycket gräsklippning, ogräsrensning...bara njuta i höstsolen! Och planera....
Ja och OM man nu kommer på att man vill göra nått, så är det oftast behagligare temperatur att göra nått i...
Och jag tycker det luktar så gott ute!

Vi har haft några kvällar nu med stjärnklart. OJ om jag hade haft bättre kamera! Miljarder av stjärnor!
Stora Karlavagnen, det kändes som den var på väg att nudda jorden, så nära tyckte jag den var!
Universum kanske håller på kantra!!!!
Jag har stirrat upp i himlen flera kvällar nu, så jag har rent ont i nacken! Hemma i stan blir det aldrig samma klara himmel pga alla gatlysen.
Minns en vinter för ett antal år sen. Det var kallt och vi gick sista svängen med våran förra hund Asterix. Och det var alldeles stjärnklart, så vi la oss på skoterspåret! Det var så stjärnklart att det såg ut som när det är fullmåne! Det blev skuggor av alla träd.

Ja...

Hoppas vi får en fin och lång höst, gör inget om den blir kall, bara den är klar och solig.
Sen får det komma snö.
Jo det får det!
Såg ett inslag i sporten om längdskidåkarna OCH jag började längta till vintern! Och alla skidtävlingar....ja man är ju knäpp!
Men det dröjer några månader innan det drar igång, november nångång.

Till dess ska jag njuta av hösten....och antagligen klaga som bara den om det är kallt eller regnar!

Nu ska jag ha kaffe...ute
Byebye!

Inga kommentarer: