Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 18 september 2010

Lördag

Bilden är ur serien Gudmålar

Och så mycket höstfärger har det int hunnit bli!
Just nu regnar det och skiner sol om vartannat.

Vi har gjort en raid, en bilprovningsraid. Och efter ett antal bilsäten har jag ont i ryggen!
Det är dessutom inte alla bilar som passar min rygg. Och helst vill jag ha ett säte som är höj o sänkbart...och det finns inte i alla bilar. Fast VW har det som standard! Vi har provkört en Golf...och jag säger som Robert "Det känns som hemma!" Vi har ju en VW sen förut =D
Provade nån Japansk bil, kommer int i håg vad det heter, kanske därför att jag direkt avförde den som tänkbar bil. Men den kändes som en plåtlåda!!

Sen blev det en tur upp på Solbacken, Jula, Arkens Zoo och Blomsterlandet. Vi delade upp oss, jag på zoo och blomsterlandet och "pojkarna" på Jula! Jag gillar oxå Jula, hittar mycket användbart där till trädgården! Men för att det skulle gå fortast så lämnade dom av mej vid zoo....
hehehehe

När jag skulle därifrån, vidare till blomstren... DÅ HÄLLREGNADE det!!!!! Jag var dyblöt innan jag kom fram! Så jag vandrade runt flera varv där inne i förhoppning att det skulle sluta regna! Köpte lite att ha ute i höst och lite inne, "små vårglödar", som jag satt i två blomgrupper som jag har.

JO...jag hittade en röd plastkorg som jag ska ha till att "he" ogräs i! Lagom stor att bära. Jag brukar vara fenomenal på att "he" ogräset i plastkassar, sen blir dom liggandes, NU ska jag bära det direkt till komposten! Är det meningen....

Den här veckan blir lite konstig. Robert och jag åker till Umeå på torsdag, det är födelsedagsfirande, Mats fyller år. Och jag tror han har hittat på nått, han är så lurig.

Har egentligen inte kommit in i gamla spår än. Mats har eller försöker ta ut semester på fredagarna, så han kommer hem torsdagskväll. Så jag blir helt dagavill!! Har egentligen söndag idag! Men det är det ju int. Sen så är man ju van att göra saker på ett sätt i stugan och på ett sätt här hemma...och jag tror jag är kvar i stugan än. =D

Näpp nu ska jag vila ett tag.
Ha en trevlig helg!
Bye

Inga kommentarer: