Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 18 november 2010

I väntans tider...

Vilken kalabalik det har varit!

Vi skulle ju skaffa hund till VÅREN....DEN kom väldans fort i år!=D
För på onsdag till veckan har vi en liten valp i huset....så det kan bli!

Mejlade Kibas uppfödare för att höra om det skulle bli valpar till våren, och det visade sej att hennes kompis hade en, nää...två valpar som var leveransklara.

BESLUTSÅNGEST!!!!

Nån som vet hur det är????? Samtidigt som vi stod och tjöt av lycka så frågade vi oss: NU??? VA??? TIK?? HANE???

Det var som när ungarna var små och inte kunde välja mellan strutglass eller Magnum!
Tlll slut tror jag att vi bestämde oss...för dan efter ringde jag uppfödaren och köpet var gjort!
Ja...nästan iaf. Men att hitta en dag som passade alla verkade inte vara det lättaste!

Hon skulle på en massa utställningar på helgerna och Mats jobbar på veckorna...ett tag tänkte jag: det här kommer aldrig att gå, det var inte meningen att vi skulle ha den här valpen, det var meningen att vi skulle vänta till våren!

Men till slut hittade vi ett datum den 19/11, ringde och talade om för uppfödaren att då kommer Mats till Arlanda på förmiddan....jag hann bara lägga på luren då ringer Mats....DET FINNS INGEN PLATS KVAR!!!!!
Då fick han ta över ringandet......
Men nu har vi ett annat datum och det är den 24/11 nu på onsdag! Spännande spännande!

Så till dess måste vi ha ett namn på valpen och det lutar åt AKI, som oxå är japanska och betyder HÖST. Kiba är ju oxå japanskt, betyder huggtand (vilket hon verkligen gjorde namn för, när hon var liten!)

Så nu gäller det att göra det som är viktigt, höll jag på säga, innan man blir hemmavid ett tag tills vovvarna vant sej vid varann och man ser att allt går bra, så man törs lämna dom själva, utan att det händer nått.
Så jag har beställt tid för klipp och färgning på måndag! Hur det sen går med avslutningen på hantverk...vi ska ju ut och äta lunch, julbord, den 9/12 hoppas det går!
På promenadavsl. borde jag kunna gå för den tar inte lika lång tid.

Nu måste jag hitta nått att klä på mej med JAG FRYSER så ini bomben!

Ha det!

1 kommentar:

japp sa...

Kul, kul, kul, kuuuuuul.. så roligt, ska ni få smått igen..=)Så spännande.
Sen får du allt lägga ut nån bild så man får se den lilla/lille..=)

Tack för din krya-på-dej hälsning..än har jag inte blivit kry från förkylningen.. den sitter i än, hostar, kraxar och fryser, svettas å är allmänt less det nu.

Tack.. vikten känns inte så mycket neråt som de visade sist.. så jag hoppas det visar sig mer nästa gång..så man inte står å stampar på samma ställe nu..=( trist vore ju de.

HOppas du får en superfin Lördag, jag jobbar till 10.oo sen blir de väl lite städning där hemma.. åsså "Vinterstudion"..måste jag ju se..från Gällivare. Ha de bra..kraaam Helén.