Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 15 november 2010

Novembersol

Klockan 9 på morron, ungefär, en svag sol lyseer genom skogen.
Härligt vinterväder, vackert med all snö i träden, nästan som ett julkort!
jaha...ibland tänker man inte efter före!
JO vi är jättenöjda med dörrarna. Det blev hur bra som helst, gäller bara att bli van ljudet av dörrarna, det låter ju inte lika som dom gamla. Plus att vi måste köpa nya täckbrickor till låsen, men det är ju en baggis.
Vad jag menar är att jag inte fick korten i rätt ordning, men det är ju en baggis oxå....

Tur iaf att vi hade ett par extra armar att använda! Tack Emma!
Spektaklet började ju nere, med att vi snodde dörrn upp o ner, så handtagen veks uppåt! Sen gick int dörrn dit, den var säkert en hel millimeter för stor!! Det gick helt enkelt inte igen, så det blev en del dunka banka i dörrkarmen för att det skulle gå! Ja och en del svordomar....

Men nu sitter alla 7 dörrarna på plats...och man hajar till varje gång man går upp på övervåningen, det blev så ljust! Förr hade vi "komunalgrått" nu är det "komunalvitt" ! =D
Sen har det flyttats tavlor hersantvärsan oxå, upp med nya och ner med dom gamla...OCH det verkar inte bli någe mindre tavlor i högen!

Söndagen blev det en tur till stugan för att kolla läget...där hade vi haft oönskat besök! Hittade råttskit lite överallt! Och dom fulingarna hade börjat gnaga sönder Kibas "matdongel" ! Så den får vi kasta, eländiga råttor, dom ska hålla sej ute!

Blev ett besök hos farfars oxå, tårta och kaffe....och lakritspipor! DET är farfars favorit godis! =D Hittade en låda på Jula med 16 stycken, den fick delas mellan Mats och hans pappa.

Sen ni...=D svägerskan kom dit med en liten valp. Och jag blev positivt överaskad av hur Kiba reagerade. Och det blev resten av familjen, Mats o Emma. Så dom hade tydligen pratat ihop sej på vägen från garaget och in, här hemma, OM att skaffa en till valp! OM jag gick med på det...hehehehehehe
Så nu har jag mailat våran uppfödare få se om vi får napp, bäst sno sej på innan dom ändrar sej!!

Nu måste jag vila ryggen, det är värkdag idag.

Byebye...
håll tummarna att det är från uppfödaren jag fått mail nu! Fast det är antagligen bara facebook...

Inga kommentarer: