Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 10 november 2010

Vintern raaasat ut i....

....bara den, skulle jag vilja säga!! =D
Måste leta reda på snöskyffeln, det är "SKOTTDAG" idag! Och blåsre dessutom, så det man skottar blåser väl tillbaks! Men det är bättre med snö än att det ska hällregna. Satte ut lite mer mat till småfåglarna i morse, dom ser lite frusna ut dom stackarna.
Igår var på till Carina i Dockateljen, Örviken och målade keramik. Alltså det är så kul och man blir så ofärdig i hela kroppen! Fick med mej min granne som oxå heter Carina och är min "Trisskompis". Vi ska snart skrapa igen!
Och Siv följde oxå med. För första gången träffade jag en släkting där! Erika, vi som har försökt få tid att fika hos varann under hela året, träffas där! Jättekul!
Man blir både trött i huvudet och kroppen. Och sen när man kommer hem funkar ingenting!=D Men vad gör väl det!
Målade ett Jul lock till burken jag målade i våras. Ett pillergöra! Såg inte att det var så många små detaljer, som polkagrisarna t.ex. Men efter många suckar och svordomar satt dom där!
Och jag har redan betällt vad jag ska måla nästa gång, det är säkrast så.

Ja...vad mer?
Har faktiskt tänkt ta en vilodag idag...HUR nu det ska gå till! ;)
Jag köpte ju en del scrapbooking grejer oxå, så det kliar i fingrarna att börja med julkorten! Så lite sånt kanske det blir.

Sen så har vi ju som sagt fått "tillökning" i familjen....
Int bara karln och dotra, utan Roberts tjej! Så det kan bli! Jätte trevlig och söt tjej från Piteå. Jaja om du läser det här Helen, jag vet att NI är trevliga i Piteå!! =D
å det är en massa bussåkande hit och dit, men just nu är det här. Vilket är trevligt!
Så i kväll blir det fullthus! =D Gubben har varit utlånad till Piteå.....
Verkar som vi drar åt norr helt plötsligt....

Nää nu ska jag åtminstone gå och titta på alla ark med julmotiv som jag har och "stöka ihop" det jag eventuellt kan behöva. Mitt "arbetsrum" har återtagits av dess ägare...Emma! Så jag får nog hålla till i köket. Fast....det är roligare att ha henne hemma, så jag sitter gärna i köket!
Närmare till kaffepannan....
Ha det i snöyran idag!
Kram

2 kommentarer:

japp sa...

Hallelååå.. jajjemen.. jag läser, om än jag varit usel på å kika in hos alla på en stund, men jag får alltid läsa ikapp..=))
Jodå, trevlans folk i Pite..så sant så..hehehe. Men nog e ni me trevlans i Ske-å-trakten..hehe.
Bra att ni börjar dra er norröver.. å Pite är ju perfekt då..=)
Så han har skaffat sig en brutta härifrån.. roligt. han kommer INTE bli missnöjd.. de kan han ALDRIG bli, me en tjej härifrån..hehe.

Så fint du gjort..keramikmålningen.. visst är de skoj å skapa me händerna.
Vi har börjat glacera vår keramik nu, så vi får väl se då de blir klart.. nån vecka dit tror jag..spännande.

Nepp.. jag ska försöka uppdatera lite, sen förbereda å mäta hur mycket tyg jag behöver till sängkappan..imorrn blir de stan me guuben, då ska vi se allt vi behöver inför uppdateringen av sovrummet..hehe. kram Helén.

Bokflickan sa...

Hej Kerran!
Visst är det okej att jag kallar dig så? Det är ju så himla hippt :)
Tänkte bara skvallra om att jag har ny blogg!
www.bokflickan.blogspot.com

kika in där vettja! du får gärna bli följare via bloglovin också. länk finns på sidan.

kram Verre