Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 22 februari 2011

En solkatt?

Näpp en SOLHUND!! =D
Snacka om att se ut att njuta! Och det håller ju faktiskt på gå att leva nu, det är ju faktiskt bara -12 ute! Vi har tagit en långpromenad idag, en efterlängtad sådan.
Varit på promenadgruppen idag, gick och möte dom på kyrkan. Snart kan jag nog börja gå med dom oxå, fast jag ska ju ut med hundarna sen oxå.....
Yuki har fått en alldeles egen utkikspunkt....hög! Hon ser överallt och TAR sej överallt! Det blir nog till att plocka skit hos grannen till våren! Än så länge kommer hon iaf tillbaks när man hojtar!
Just nu ligger hon och jäser i våran säng och jag tror Kiba har intagit Emmas säng. Undra vars du ska sova Emma när du kommer hem!? ;-)
Det var ett konstigt ljus ute för ett par dagar sen, man fick nästan den där känslan att man var i en sån där kula med snö, ni vet!

Nu har kommunen...s...snöröjare börjat vara i farten, det körs väghyvel överallt! OCH det är snart ingen snö på gångvägarna!!!! VARFÖR gör de på dette viset?????? Det går ju int sparka och börjar det tina blir det ju skithalkigt! För int tusan blir det barmark int! Eller tror dom att för att det nu eventuellt ska bli nollgradigt i helgen så ska det tina bort?? Det KOMMER att bli IS, för det kommer att tina från plogkanterna och rinna ut på vägen! JAG måste ner på stan och köpa bråddar!! Det är brådis....hm...=)

Ja gångvägarna är dessutom smala som skogsvägar, det går nästan int att mötas. Och är man några hundägare på väg åt nått håll, ja...det skulle behövas mötesplatser kan man säga.

Men...fortsätter det så här blir det snart kaffe i snödrivan på baksidan! =D

Och snart fyller Robert år!!! Vad ska man köpa då tro??? HEHEHE...
Min bror fyller till helgen, men jag tror vi ska hålla oss hemma tills vi blivit mindre host/snuv/värkiga. Vi har iaf tänkt bjuda ut honom på mat senare i vår. Men jag måste komma ihåg att ringa och gratta, jag är FRUKTANSVÄRD glömsk på sånt! Tror att om jag tänker på om kära och nära så vet dom, men hur kan dom det? Alla är ju int tankeläsare heller!!

Näpp nu ska här vilas.
Byebye!

Inga kommentarer: