Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 5 mars 2008

I huvudet på en förkyld........

........bomull??? Kanske, eller sågspån som sväller!!! Det känns så iaf. Ja, jag åkte dit på en "riktig" förkylning, fast jag trodde att jag skulle slippa. Låg hela gårdagen.......mest för att ta chansen att VARA sjuk! =D För enligt febertermometern så var jag int SÅ sjuk, 37,9 så den på morgonen, fast med allt snor i näsa och ja, jag tror i hjärnan OXÅ så kändes det ännu högre! Idag känner jag mej piggare faktiskt. Så pigg att jag gick den vanliga rundan med Kiba, fast jag had tänkt gå en kort runda, för att int anstränga luftrören så mycket. Men vanans makt är stark! Jag började gå och tänka på stugan och plötsligt hade jag gått för långt! Kanske ett tecken på att man börjar vara piggare.

Men......men, jag vet vad som väntar! Och det slår nästan aldrig fel! HOSTA!!! Och den brukar sitta i, 6-8 veckor minst. Man hostar när man går ut, man hostar när man kommer in. Man hostar på bussen, lyckas få slut på hostan med FÖRHOPPNINGSVIS medhavda halstabletter, två hållplatser före man ska kliva av, hostar sen igen över hela vårat.....hm torg, blir av med hostan just innan man kliver in i CK........sen börjar den om vid kassan!!! Man hostar så folk tror man är på väg att dö.....eller har nån hemsk fågelinfluensa!!! Pengarna flyger, man vacklar som en fyllis, ursäktar sej hostande och lämnad 2, 50 under disken, bara för att komma därifrån fortast möjligt, så man får komma hem och hosta ifred!!!

Och konstigt nog är det NU som jag oftast får mina ideér om vad jag vill måla! NU!! Jag känner en sån J......A lust att måla! Det går ju int! Det går ju int att dra ett rakt streck, det kommer att se ut som på den där apparaten som visar hjärtrytmen....eller som en decibelkurva! BLÄÄÄÄ............ >:(

Men jag fick en länk av Anne och hennes dotter Lina, som gick till ett peppingskort! =D NU vet jag ATT jag är BÄST iaf!! Har sparat länken för kommande behov, kan behövas men 6-8 veckors hosta!


Vi har iaf tur med vädret, sol sol sol
Ha en bra dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Hoppas att takdoppet har avstannat,nu menar jag det från näsan.Gud vad allt sprider sig numera. Till och med via datorn. För har samma symtom som du, fast vi bara möts via den här abaraten.Hoppas att hostan inte blir för långvarig. Kram Anne