Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 10 mars 2008

Vinter...eller vad???

Hallå!
Tänkte att jag skulle lägga in en bild med snö. Kan väl säga att vi har fått mer snö sen den här togs. Om man ser på staketet eller kompostgrindarna som står där, så är snön nästan.........eller var rättare sagt nästan ända upp. Det har börjat tina...igen.....blää...och dom sa att det skulle regna sen idag! Fy tusan nu blir det halkigt igen! Och det blir inge kul.
Jag hade ju tänkt att bilden skulle hamna lägst upp i hörnet.......men det ville inte bilden! Eller det kanske blir så när jag publicerar inlägget???
Ja i helgen har man bara suttit framför tv:n och glott på sport, längd...och där blev man ju glatt överaskad i både damernas 3 mil och herrarnas 5 mil
. Kalla blev tvåa och Södergran vann! Skidskytte ja jag tror dom håller på vilja ha sommarlov där! I friidrotts VM i Spanien, fick vi inte lika många medaljer som "snillen spekulerar" trodde, BARA Holm och Wissman. Och jag läste i Aftonbladet som snabbast igår att dom har börjat jämnför Kallur med Foppa pga hon blev skadad! Journalisterna saknar verklighetsperspektiv tror jag! Plus att dom i journalistskolan bara fick lära sej en sak , hitta på om du int får veta nått och får du veta nått skriv ändå som du vill.......eller nått åt det hållet.

Har suttit nu på morron och försökt få tag i "tanterna" som är med i hantverksgruppen, alla var int där förra gången jag var där och sist var jag ju sjuk. Vi ska ju måla keramik på torsdag och vill ju veta på ett ungefär hur många som kommer. Nu verkar det härja magsjuka oxå!! DET vill jag inte ha! det räcker med förkylningen, tack! Hostar så jag tror jag håller på ha en lättare hjärnskakning!!! Vilket tyder på att det inte är sågspån i hjärnan utan troligen cement! För det känns som en hård klump som åker omkring vid varje nysning och hostning! Som genast ger en ihållande huvudvärk! MEN på torsdag SKA jag till fibro om jag så ska åka färdtjänst, bårbill eller rullator! Så det så!

Vad tyst det blev!? Emma gick visst ut med Kiba....då ska jag fixa nå fika.
Ha en bra dag

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Kerstin!
Det är rätta takter, att du ska till Fibro på torsdag.Det har jag också tänkt.Bara den här hemska värken ger sig något.Men det är flera dagar dit så jag tror vi kan ta oss dit utan färdtjänst. Kram Anne