Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 19 april 2008

Det kanske blir vår iallafall......






Hejsan!
Äntligen lite värme! Och vi har lyckats skotta fram altan, så vi fick sitta ute idag och fika, LJUVLIGT!! Tidigare i veckan tog jag lite kort på lökarna som har varit på väg upp, sen förra tösvängen. Trodde int att dom skulle klara sej! Men det kommer fulla blombänken. Med tulpaner, krokusar, snödroppar......
och nunneört, blad av tidlösa, en lök som blommar på hösten, men får väldigt dekorativa blad på sommaren. Sen kommer det en massa som jag glömmer från år till år....VA?! Har jag satt dom där??? =D Synd att bilderna blev oskarpa,men jag stod och balanserade på en snöhög då jag tog dom! Den är nu borta och våran stenläggning är framme, det är bara att dra dit grillvagnen!! Och imorron blir det grilla av!

Måste bara få visa mina orkidéer, som fortfarande lever! Den som stor längs bort heter Bläckfiskorkidé och den andra heter oxå nått......=D Jag är alldeles säker på det!


Har "tvingat" min dotter att skjutsa upp mej på MAXI igen......och inhandlat två till tekoppar.....jag blev lite kär i dom. Och med den hastighet som jag förbrukar koppar och glas, kan det vara bra med reserver!


Just nu sitter jag vid min stugdator och den går liiiite trögare än den andra. Mats ska ta med sej den och dotterns dator till Umeå och göra en av dom.......ser dom nog aldrig mer......just nu är jag mest arg för att jag int får igång msn!! >:( Imorrn kanske........

Hm...jag sitter och tränar på att lägga in bilder, så då kan jag ju lägga in en från min trädgård i stugan. Det är en skogsplantering, nästan hela planteringen är i skogen. Det här är en bild på temynta blandannat......


Nu är det nog bäst att jag börjar röja undan nere.......disken väntar.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: