Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 24 april 2008

Men var det inte nyss.....?

....sa min dotter, när vi fick veta att vi skulle ha kvartersstädning i början av maj. Vi har ju nyss gjort det, tyckte vi båda.....och var det int nyss vi ställde fram trädgårdsmöblerna, sopade gången. Och visst var det nyss sista april???? Jag minns det som i.......fjol.....
Jag vet att jag tänkte i höstas, när jag planerade dom nya rabatterna, att det är långt dit...jo pyttsan, nu börjar jag få int lite panik! Plantorna som jag beställde kommer ju snart, FAST det var NYSS jag planterade dom förra!! För det är "otinat", "okrattat", "ogrävt"..............men det är SÅ jäkla skönt i solen just nu!! =D Innan myggen!
Så jag ska passa på att njuta, för sen blir det jobba av! Och innan dess har väl mitt ryggskott, som int är nått riktigt ryggskott, förhoppningsvis försvunnit. Kom mej int ur sängen igår. Men tusan oxå, jag hade ju beställt klipptid! Så det var bara att, krokig som en tjurig enbuske, ta sej upp och ner på staan, för klippa mej det skulle jag! Trodde jag skulle avlida i klippstolen! Ja sen skulle man ju ta sej upp ur stoleländet oxå! Och ta sej fram till disken och betala. Det kändes som om nån skruvat fast en järnplatta bak ryggen, det gick int att sträcka på ryggen!! Int utan att ge ifrån sej värsta Tarzan vrålet.........men nu är jag klippt iaf, färgning får vänta tills just före vi åker till Island.

Som tur var fick jag kaffe hos en värninna inne i staan, så jag fick vila lite. =D Och hjälpa henne med datorn, så hon ska hitta hit och läsa.

Idag har det varit hantverk uppe på Fibroföreningen, men vi var int så många. Gjorde klart det jag börjat på förra gången. Vi har provat att måla och krackelera, riktigt fint blev det. Målade en kruka i guld och sen vit utanpå, så när det krackelerade kom guldet fram. Men det ska ju som sagt säljas på fibro, så jag måste nog inhandla krackeleringslack åt mej själv om jag ska få nått!

Bäst jag slutar skriva......hahahahhaha...för nu har jag suttit och rättat stavfel! Ryggeländet protesterar!
Ha det gott i solen och snart är det mjukglasstid!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst är det härligt att sommaren snart är här - trots alla sysslor man skall göra.

Kram Maud

Nim sa...

Jag har också haft såna känningar, typ diska småkrukor till omskolningen av frön, omskolningen osv....Men snart är det över, sedan ska man plantera ute och bara njuta fullt ut. Jag sätter så tätt att ogräset inte har en chans.

mvh

maj