Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 10 april 2008

Jag har satt frö...

.....så nu är det vår!! Eller!?!?!?! Int mycke iaf...=D Men man måste ju börja sätta frön, annars kommer dom ju aldrig upp och blir blommor innan det blir vinter igen! OM det nu blir sommar i år, ser liite osäkert ut efter flera dar med snöstorm. Har ingen direkt vårkänsla fast jag petat ner en massa frön, måst jag säga.

Har iaf satt rosa, vita och röda trädgårdsstjärnöga, egna frön, egen händigt plockade och delvis knyckta från Coop Forums plantering! Sen har jag och det vet jag int om det kommer att komma nått, satt Pionvallmo, flerfärgade och svarta. Dom är lite kinkiga, ska helst sås på plats, för i kruka blir dom svår planterade sen. Dom vill ju helst sitta på samma ställe.....och jag kan ju int ha en massa krukor överallt med vallmo. Men jag har kvar frön som jag ska direktså....bara snön far nångång. Sen har jag faktiskt fått tag i Palettblad. Mamma hade alltid såna blommor, och pelargoner. Eftersom jag int har nått växthus får det nog räcka med det...tror jag...för det finns int så många fönster i huset heller, fönsterbrädorna är redan fulla, om jag int ska använda sovrummet, det går ju....

Igår var min syster på besök och vi åkte upp till Solbackensköpcentrum, och gick på utställning. Blomsterlandet hade en stor utställning med orkideer.......VILLE HA ALLA!!!! Oj vad vackra dom är! Fast det är svårt att förstå vad dom egentligen lever av?! En barkbit, nå stenskrövel eller fritt hängande i luften! Jag inhandlade iaf två stycken till överkomliga priser...99:- och 79:- ifall dom nu int överlever så går man då int kk.....En heter på svenska Bläckfiskorkide. Den andra heter oxå nått.....den är vit. Och man ska kunna ha dom ute på sommarn, så då blir det till att hitta en lämpligt träd i stugan att hänga dom i, i skugga....alltså inne i skogen! Hoppas jag får dom att överleva ett tag iaf, över sommarn. =D

Har varit och hämtat passet idag. Ser ut som en arg gammal tant! Int roligt med såna kort, man blir liksom aldrig bra. Men nu kan vi fara till Island i sommar. Och bada i varma källor.....DET längtar jag till.
Ha en bra dag!

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Vad roligt med frösådd.
Ännu bättre att få resa till Island.

Hälsningar Maud