Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 16 april 2008

"Who the :@ is Duane Eddy!"

Hej!
Ja säg det, den som vet! Inte vet jag iaf! Har suttit och lagt in en massa gamla låtar, från 60-70 talet på Media Player, för att kunna lyssna på när jag sitter vid datorn. Och då dök den här killen upp, bland Rolling Stones, Animals, Kings, Mannfred Man och Hollies. Fick en massa gamla låtar till jul "The Greatest of..." .......en massa låtar, har int kommit halvvägs än.......Men jag tänkte iaf plocka ut dom gamla rocklåtarna, Siwan och Lill-babs får vara kvar! *flin*

Kan vara kul att lyssna på nått annat än Metallica, Nocturnal Rites, Hammarfall,Creeds, 3Doors Down......osv.

Hm....jag skrev visst hälsa på "etiketten".....fast musik hör väl till hälsa? Men.....tänkte ju tala om en sak.....NU vet jag med bestämdhet att vi fibromyalgiker ÄR väldigt känsliga personer, så det så. Det räckte med att min värninna talade om att hennes mamma i Göteborg hade vinterkräksjuka....så däckade jag!! Fy vad jag mådde pytton i HELA TVÅ timmar.......sen var det över och nu känns det som jag har gjort 100 situps på en gång! Det hände på måndagkväll och kl 4:10 tisdagmorgon vaknade jag och var döhungrig!!! Så det var nog ingen riktig magsjuka. Men inge trevligt ändå. Börjar tro att det var en protest från fibromagen som trodde att jag skulle bli "vargaterian" som Björne sa. Hade helt enkelt ätit alldeles för nyttig mat, kikätror....inte bra för min mage....bakat Linfröbröd, åt ugnsbakade rotsaker....det blev för mycke. Så NU har jag bestämt att det blir chokladmuffins idag. Och senare ska jag prova på ett recept jag hittade på en annan blogg Helens Håla......Pollytårta.....det låter gott va???? =D

Man måste ju få lite balans på tillvaron! Tror jag har dragits med i promenadgruppens diet/fiber inga kalorier tänk.......då är det bra med en Pollytårta emellanåt! Har en liknande tårta med Dajm, jag ska kanske lägga ut den?
Nu SKA jag FÖRSÖKA äta nått.......men jag är ju så jäkla "lämmen" i magen!! Alltså träningsvärk efter dom där obefintliga situpsen! Sen en promenad med vovven i solskenet, bäst ta vara på dagarna som är fina. Hoppas det tinar bort på altan så det går sitta där...igen....har skottat bort snön en gång redan....med en kopp kaffe och chokladmuffins!
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: