Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 28 april 2008

Ska det bli vår nu eller?!

Hejsan!
Ja det är int min bild, men jag kände för lite vårblomster. Hade tänkt köpa penseér i torsdags, men dom såg så lessna ut, så jag väntar ett tag till. Det kommer mera!!



Har ÄNTLIGEN fått tillbaks min dator! Och Mats har satt in en tystare fläkt, så jag behöver int få det där begäret att kasta ut datorn genom fönstret! Fläkten levde om så, ja....man vart tokig...och det hjälpte ju int att skrika åt datorn heller....fast det gjorde jag. Försökte med ett hundkomando: TYST!!!



Men det dyker ju alltid upp problem när man håller på med datorer, det ska alltid jävlas med nånting. Det kan int bara funka på en gång när man stoppar i kontakten! Det osade svavel och hårda ord när Mats skulle få igång programet som gör att man kan lägga in kort från kameran.........det fanns plötsligt inget sånt program! Så jag såg för mej hur jag skulle måst sitta och RITA av alla mina blommor!!! Och det på datorn!

Deffinitivt inte Linné!!!!!
Det är svårt rita på datorn, så därför höll jag piskan över huvudet på karln och sa DET SKA FUNGERA!! Näää...så hård var jag int. Han är duktig min gubbe!! Tillslut funkade programmet och jag kan ta kort igen, för har man ingenstans att "stoppa" dom, vad är det då för ide att plåta?! Man har ju blivit så lat och framkallar ju inga kort längre. Vilket är tråkigt, för det är int lika roligt att sitta och glo på en dator. Men ska man lägga in dom så här så är dett ju perfekt.....bara det funkar! =D

Sen så skulle ju mitt nödvändigaste in i datorn, Media Player, så jag kan lyssna på Metallica, Hammerfall, Nocturnel Rites, 3Doors Down osv osv.... Då har Media player installerat en NY modell som jag int förstår mej på!!! Satt hela kvällen och försökte lista ut hur man gjorde spellistor!! Sen så har den automatiskt lagt till ALL MUSIK som låg på servern, så där en ca 4500 låtar, både ungarnas och mina! Dansmusik blandat med japansk och hårdrock! HAHAAHAHHAHAHAHA.......ja jag ska sätta mej och försöka lista ut hur den funkar......fast man kanske ska ta vara på solen och sitta ute i stället, för musiken lär vara kvar.

Har uppe vädringsfönstret och höll på bli ihjälskrämd alldeles nyss, det flög förbi ett gäng skrikande tranor!!! Trodde dom var på väg in!!
Nä nu ska jag tömma tvättmaskinen och sen se om det går att sitta på altan och äta lunch.

Ha en bra dag!







1 kommentar:

Nim sa...

Vet precis hur det känns att vara utan dator och vet hur den kan djävlas, nu har jag turen att ha en systerdotter som är duktig och som lär mig en hel del. Nu har jag våren i kroppen och vill bara sitta ute och lyssna på de mysiga fågelläten, det finns inget härligare denna tid.