Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 27 maj 2008

Jakten på "Lennart"!!

.....hm, ja "Lennart" har levt farligt i afton, tur att han kan springa fort! Kiba upptäckte "Lennart" här inne, efter vi hade varit ute.....och då började jakten! Mattor, skor och annat löst flög all världens väg......men Kiba var glad.....och "Lennart" sprang allt vad benen orkade, och glömde sej bakom en dörrlist! Vem "Lennart" är???? Jo våran "husspindel", brukar mest hålla till, bak spisen, men ibland jagar den inne på toan.......vilket brukar höras...AHHH en SPINDEL!!!! Har försökt lära den att äta fisk, silverfisk alltså, men han är visst int fisk ätare....synd. Det finns en "lill-Lennart" oxå, men "Lennart" verkar int ha nåra direkta faderskänslor!!
Just nu verkar det som hela släkten "Lennart" är här! Det kryllar ju av dom ute på altan! TUR att man int har spindelfobi!!

Annars är jag väl liiite avis just nu, men jag vet att jag int klarar av det jag skulle vilja göra......åka MC!!! Läste just på dotterns msn: ute å åker motorcykel!!!........Mats och dottra är alltså ute och åker hoj! Int konstigt att han int svarade när jag ringde! Jag hoppas att den här sommaren blir en bra sommar med lite värk så jag kan få åka, åtminstone EN gång. Förra sommarn blev det bara en, till Bureå och käka sommarens första mjukglass, och hem igen. Men just nu känns det int som det ska bli så.......ja kanske en mjukglass iaf =D

I veckan ska plantorna jag beställt komma......och dom kommer att komma på torsdag när vi har avslutning på hantverk, förståss, kan nästan slå vad! Har suttit ute idag och druckit kaffe på altan, och det luktade faktiskt sommar! Vi oljade in altan i helgen och det luktar gott!! Hm....på tala om altan.....nu börjar Äntligen hemma!
Tjing!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jag försöker lära mig tycka om spindlar - ju kortare ben desto lättare. Dom håller visst ordning på kvalster.

Kram Maud

Anonym sa...

Jag får frossa vid bara tanken på spindlar, vet inte varför. De allra minsta går bra.

hörs
maj