Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 1 maj 2008

Vårflod och lövkrattning

Godkväll!
Är i stugan och njuter av sol och fågelkvitter. SÄRSKILT änder som kommer kvackande (fast det låter som en biltuta!) klockan 4 på morron!! Kiba skällde som ett tok!
Det har nämligen svämmat över ute på lägdorna och där hålle nåra andpar till. Sen så har bäcken svämmat över så ini vassen.......hahahahhaha
Ska lägga in bilder på det senare, för stugdatorn vill int veta av min kamera!

Vi har krattat löv, fikat ute på våran "broaltan", det var en bro men efter ombyggnad blev det en altan. Men vi har oxå klippt Kiba så nu ser hon bedrövlig ut! Det blir fortsatt klippning i morrn. OM jag har armar och händer som fungerar, för int säga ryggen. Man har ingen krattvana så här i början av säsongen. Just nu är jag stel som en pinne! Men fint blev det och grönare.

Nått som jag undrar över, hur kan musen till datorn fungera BÄTTRE på Mats användare än på min?????? JAG har tydligen sirap på min användare. Vid maten satt vi och disskuterade det och jag var fortfarande i "mustankar" så när Mats sa, tyckte jag iaf, vi tar ner den till grillplatsen i morrn. Förstod jag ingenting, så jag frågade, ska du släppa den fri eller slå i hjäl den?! Han såg ut som ett frågetecken, hanmenade att vi kunde nog KRATTA där i morgon!
Förresten jag tror alldeles säker på att det är en karl som kom på att döpa musen till mus!!! ;)


Ha en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer: